Prima Casa

21 ianuarie, 2011

comenteaza trimite unui prieten printeaza

De la startul programului „Prima Casa“, in primavara anului 2009, cererea pentru garsoniere cu pret de sub 60.000 de euro a crescut de la 70% pana la 89% in toamna anului trecut, se arata intr-o analiza a portalului imopedia.ro.
 
Pe parcursul celor doi ani de functionare, se observa ca pe masura ce preturile locuintelor au scazut, cautarile pentru garsoniere cu preturi intre 60.000 si 75.000 euro s-au imputinat. Daca la debutul programului ele reprezentau 27% din totalul cautarilor, la finele anului trecut acestea aveau doar 11%.
 
In ceea ce priveste cererea pentru apartamente cu doua camere care se situeaza sub planfonul de 60.000 euro, aceasta a crescut de la 58% la 68%, in perioada analizata.
 
Apartamentele cu trei camere au cresterile cele mai mici, din cauza preturilor mai putin accesibile fata de locuintele mai mici. Astfel, pe parcursul programului cerea pentru apartamente cu trei camere, a caror pret era sub 60.000 euro, a crescut doar cu 5%. Interesanta, este evolutia cererii pentru locuintele cu trei camere cu pret intre 60.000 si 75.000 euro. In cazul acestei categorii, cererea a crescut de la 43 la 47%.
 
„Peste 65% dintre cautarile de apartamente din imopedia.ro din ultimul an au fost si continua sa fie plafonate la bugetul de 75.000 euro, adica in jurul valorii de garantare a programului «Prima Casa». Dinamica cautarilor de apartamente este dependenta de solutiile de finantare din piata, fie venite din sistemul guvernamental, fie din cel bancar" spune Razvan Muntean, director general al portalului de anunturi.
 
Sursa: Capital

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

In sase ani am reabilitat termic 20 de blocuri - 11 octombrie 2010 In sase ani am reabilitat termic 20 de blocuri - 11 octombrie 2010
Vanati apartamentele de langa fabrici vechi! Vanati apartamentele de langa fabrici vechi!
Imobiliare integrate Imobiliare integrate
Electrolux participa la IFA 2017 pentru a inspira creativitatea culinara cu platforma “Make Life Delicious” Electrolux participa la IFA 2017 pentru a inspira creativitatea culinara cu platforma “Make Life Delicious”
Henkel Romania investeste in educatie Henkel Romania investeste in educatie
"Dorel" din constructii urmarit de patroni cu camere video

Vezi mai multe articole