on

Ariston Thermo: Verificarea tehnica periodica si revizia centralei termice, principalii pasi pentru eficientizarea consumului

26 iunie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Verificarea tehnică periodică, reviziile anuale și folosirea corectă a echipamentelor sunt principalii pași care contribuie atât la o durată de viață mai lungă a centralei termice, cât și la reducerea costurilor lunare pentru încălzirea locuinței, potrivit Ariston Thermo România, liderul pieței locale de profil.

“Majoritatea românilor care au optat pentru instalarea unei centrale termice pe gaz au ales această variantă nu doar din dorința de a avea un plus de confort și independență, ci și datorită costurilor reduse oferite de acest sistem. Însă, pentru a contribui la un randament ridicat și la un consum cât mai scăzut, utilizatorii de centrale termice trebuie să țină cont de anumite acțiuni precum verificarea tehnică periodică și reviziile”, a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston Thermo România.

Potrivit afirmațiilor sale, întreținerea centralei termice începe chiar de la achiziția acesteia. Astfel, aceasta trebuie montată cu ajutorul unei firme sau a unui instalator autorizat, urmând ca imediat să aibă loc deschiderea alimentării de gaz realizată de către furnizorul de gaze. Din acest moment, este foarte important ca proprietarul centralei termice să dețină un contract cu un Centru de Service Autorizat, acesta fiind cel care va efectua și punerea în funcţiune (PIF), realizând o serie de verificări, reglaje obligatorii și probe de funcţionare, care se fac la finalizarea lucrărilor de instalare.

Tot centrul de service este cel care trebuie să realizeze Autorizarea  Funcţionării ce reprezintă prima verificare tehnică a proiectului, a condiţiilor de instalare şi a centralei termice, aceasta fiind obligatorie conform normativelor ISCIR (Inspecția de Stat pentru Controlul Cazanelor, Recipientelor sub Presiune și Instalațiilor de Ridicat). Odată cu aceste două operaţiuni, porneşte garanţia legală şi comercială a produsului.

“Dacă în urmă cu câțiva ani, românii nu puneau foarte mare accent pe alegerea Centrului de Service Autorizat și pe serviciile puse la dispoziție de acesta, odată cu maturizarea pieței de centrale termice tot mai mulți utilizatori au înțeles importanța acestui tip de contract”, a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Odată realizată punerea în funcțiune a centralei termice, proprietarul trebuie să știe că este obligat legal să realizeze, o dată la doi ani, verificarea tehnică periodică (VTP) a acesteia, proces ce trebuie asigurat de către o firmă de service cu autorizație ISCIR specifică.

Prin verificarea tehnică periodică (VTP) centrala termică este evaluată în ceea ce privește funcționarea corectă și sigură. De asemenea, sunt verificate dispozitivele de control, de reglare și siguranță, gazele arse, reglarea instalației de ardere și menținerea condițiilor inițiale de instalare. De asemenea, este important de știut că distribuitorul de gaze verifică periodic valabilitatea VTP-ului.

Revizia tehnică, recomandată anual

Dincolo de acest aspect, potrivit Ariston Thermo România, este recomandată realizarea anuala a unei revizii tehnice. Aceasta este realizată, de asemenea, de Centrul de Service Autorizat și constă în acțiuni de curăţare şi întreţinere efectuate de către tehnicienii care au urmat cursurile de pregătire special organizate de către producător şi pot da, de câte ori este nevoie, sfaturi specializate, oferind de asemenea piese de schimb originale în cel mai scurt timp.

De altfel, folosirea pieselor de schimb originale este un aspect foarte important ce contribuie la funcționarea în parametrii optimi ai centralei termice și la prelungirea duratei de viață. Accesul facil la piese de schimb originale este, de asemenea, avantajul unui contract realizat cu un Centru de Service Autorizat.

“Un alt aspect foarte important de care trebuie să țină cont utilizatorii de centrale termice este încheierea de contracte privind garanția. În mod normal, centrala termică are o garanție de 3 ani, însă durata de viață a unei centrale termice este de peste 10 ani și, în acest context, se poate obține o extragaranție de până la 7 ani, acest lucru asigurând proprietarului o serie de beneficii”,  a mai spus Cătălin Drăguleanu.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cum puteti scapa de aparatele vechi Cum puteti scapa de aparatele vechi
Somfy Romania: creste interesul romanilor pentru automatizarea  umbririi din interiorul locuintei Somfy Romania: creste interesul romanilor pentru automatizarea umbririi din interiorul locuintei
Leroy Merlin | Singura companie care organizeaza campanii de colectare si reutilizare a brazilor de Craciun Leroy Merlin | Singura companie care organizeaza campanii de colectare si reutilizare a brazilor de Craciun
Afaceri Afaceri
Gaz de trei ori mai scump Gaz de trei ori mai scump
Prin noua gama Sky Air A-series, Daikin isi consolideaza pozitia de lider pe piata echipamentelor comerciale Prin noua gama Sky Air A-series, Daikin isi consolideaza pozitia de lider pe piata echipamentelor comerciale

Vezi mai multe articole