Praktiker: Tintele principale sunt orasele de dimensiuni medii

08 martie, 2006

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 
Directorul general al retelei de magazine de bricolaj Praktiker a ridicat obiectivul de expansiune pe piata romaneasca, dupa ce pana la sfarsitul acestui an reteaua ar putea ajunge la cel putin 14 magazine.
"Initial aveam ca obiectiv atingerea pe termen mediu a unui nivel de 15 magazine. Valoarea va fi aproape atinsa la sfarsitul anului, astfel ca obiectivul cu care lucram acum este de 20 de magazine", spune Guenter Vosskaemper, director de tara Praktiker pentru Romania.
Grupul german a deschis in fiecare an de la intrarea sa pe piata in anul 2002 cate trei magazine, anul trecut fiind cel mai prolific, cu patru magazine.
"Vom continua si in 2006 in acelasi ritm ca si in ceilalti ani, tintele principale fiind orasele de dimensiuni medii", adauga Vosskaemper.
Investitia medie pentru un magazin Praktiker este de 7 milioane de euro, ceea ce duce investitiile totale in cele 11 magazine de bricolaj din Romania ale germanilor la 75 de milioane de euro, potrivit propriilor estimari.
Spre deosebire de principalul sau concurent pe piata locala, Bricostore, grupul german a optat pentru deschiderea magazinelor in spatii inchiriate si nu locatii aflate in proprietatea sa, ceea ce a conferit mai mult dinamism, spune reprezentantul Praktiker.
"Aceeasi strategie o vom urma si in ceea ce priveste deschiderile viitoare. Cel putin aceasta este strategia noastra in acest moment", adauga Vosskaemper.
De altfel, grupul german, confruntat cu probleme financiare, a decis la sfarsitul anului trecut sa vanda cele 53 de magazine aflate in proprietatea sa in Germania (35 de unitati), Grecia (opt locatii) si Ungaria (zece unitati) si chiar a sediului central.
Valoarea s-a apropiat de jumatate de miliard de euro, insa tranzactia nu a insemnat inchiderea magazinelor Praktiker. Acestea vor functiona in continuare, spun reprezentantii Praktiker, insa fluxul de lichiditati generat de vanzarea proprietatilor va permite germanilor sa se dezvolte mai ales in zonele cu potential, cum este cazul Romaniei sau al Bulgariei.
Praktiker a deschis primul magazin de pe piata romaneasca in toamna anului 2002, in imediata apropiere a Metro Cash & Carry din Voluntari. De atunci, divizia de magazine de bricolaj din cadrul gigantului german Metro a deschis in fiecare an cate trei unitati. Exceptia a fost reprezentata de anul trecut cand germanii au deschis patru magazine.
Ritmul deschiderilor este superior celui anuntat de principalul concurent de pe piata locala al germanilor, grupul francez Bresson, care a anuntat un ritm de expansiune de doua magazine pe an.
Bricostore detine trei magazine situate in Bucuresti, de anul trecut reteaua extinzandu-se si in provincie, prin magazinele de la Brasov si Ploiesti. Strategia Bricostore a vizat pana acum doar locatii situate in imediata apropiere a unor hypermarketuri, in timp ce Praktiker a optat si pentru centre comerciale care nu includeau hypermarketuri. Doua dintre aceste magazine, cel din Brasov si Militari Shopping Center (Bucuresti), au fost deja achizitionate de catre doi investitori straini - Ballymore Properties si Meinl Europeana Land.
"Investitorii au realizat faptul ca au o afacere pe termen lung cu noi, ceea ce reprezinta o investitie buna pentru ei. Colaboram cu diferiti investitori (pentru dezvoltarea retelei de magazine - n. red.) si vom continua aceasta strategie", adauga Vosskaemper.
Jucatorii internationali, precum Bricostore, nu sunt singurii cu care concureaza Praktiker. Grupurile locale care au si retele regionale, precum Dedeman Bacau, Ambient Sibiu sau Tiger Amira Oradea, sunt concurenti puternici.
"Suntem deja prezenti cu magazine in zona de est a tarii unde intram in concurenta cu ei. Avem un concept bun cu formatul nostru si suntem pregatiti sa facem fata concurentei. Este natural pe de alta parte ca si ei sa isi dezvolte afacerile in zona de sud a tarii, precum vor face si alte companii internationale care vor intra pe piata romaneasca", adauga Vosskaemper.
Praktiker Romania estima pentru anul trecut o dublare a cifrei de afaceri, fata de valoarea de peste 60 mil. euro din anul 2004.
"Nu putem face comentarii legate de cifra de afaceri din acest an, insa vanzarile vor creste prin dezvoltarea sustenabila a magazinelor existente, dar si prin deschiderea unora noi. Acelasi lucru este valabil si pentru profituri", explica Vosskaemper.
Praktiker este a doua divizie a grupului german Metro venita pe piata romaneasca dupa ce in anul 1996 a fost deschis primul magazin de tip cash & carry sub brandul Metro. Intre timp, Metro a ajuns la 23 de magazine si vanzari de peste 1 mld. euro, fiind din acest punct de vedere cea mai mare retea de comert de pe piata locala si una dintre cele mai mari companii din Romania.
 
Sursa: Ziarul financiar

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Piata imobiliara se stabilizeaza, dar ramane atractiva pentru investitori Piata imobiliara se stabilizeaza, dar ramane atractiva pentru investitori
LEMET investeste 1,1 milioane lei intr-un magazin LEMS in Piatra Neamt LEMET investeste 1,1 milioane lei intr-un magazin LEMS in Piatra Neamt
Praktiker transforma casele romanilor in acasa odata cu lansarea catalogului „Constructii si Renovari” Praktiker transforma casele romanilor in acasa odata cu lansarea catalogului „Constructii si Renovari”
Targ 3 in 1 de criza: Imobiliar, de nunti si imbracaminte - 16 martie 2010 Targ 3 in 1 de criza: Imobiliar, de nunti si imbracaminte - 16 martie 2010
Lipsa investitiilor scumpeste energia Lipsa investitiilor scumpeste energia
Case controlate prin computer Case controlate prin computer

Vezi mai multe articole