Tinerii raman tot fara casa. Reglementarile BNR ii ajuta doar pe bancheri

06 martie, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Eliminarea obligativitatii avansului la creditele acordate populatiei, precum si cresterea nivelului ratei lunare la imprumuturi nu reprezinta ceva senzational si nu vine in sprijinul tinerilor, ci avantajeaza bancherii sa obtina un profit confortabil din „vanzarea de bani“, a declarat analistul imobiliar Artur Silvestri, citat de NewsIn. „Visul tinerilor de a avea un acoperis deasupra capului nu se poate indeplini sub creditul ipotecar, iar faptul ca BNR a dat frau liber bancherilor nu ii ajuta pe acestia cu nimic“ sustine Silvestri. Analistul considera ca pe o piata imobiliara unde mai mult de 80% din locuintele in ”blocuri colective” se cumpara prin credit ipotecar, dependenta de congregatia bancherilor este absoluta. De asemenea, regulile jocului sunt facute exclusiv in ideea de a se obtine profit confortabil din „vanzarea de bani“.
 
In conditiile in care bancile vor relaxa aceste limite de indatorare, „se va da drumul la robinetul cu credite, iar acest lucru va alimenta cererea de pe piata imobiliara, crescand totodata si preturile locuintelor“, considera analistul imobiliar Radu Zilisteanu. Acesta crede ca in prezent bancile mari asteapta ca „cineva sa ia taurul de coarne“ si sa puna in aplicare masura BNR, iar apoi bancile mici vor urma acest val.
 
Preturile la apartamentele vechi, afisate in diferite publicatii, nu sunt relevante, deoarece numerosi proprietari au umflat artificial valoarea caselor din noiembrie 2006, pe fondul aderarii la UE, a precizat reprezentantul companiei DTZ Echinox, Alexandru Bursuc. Potrivit acestuia, preturile pe hartie au crescut cu 3% pana in prezent, insa cel real este cu pana la 0,5% mai mic decat pretul practicat, intrucat multi proprietari reduc pretul in momentul negocierii. Si analistii companiei Regatta considera ca aderarea Romaniei a condus la o scumpire artificiala a apartamentelor rezidentiale, alimentata de scumpirea materialelor de constructie si a salariilor din acest sector. Numai in 2006, nivelul preturilor la apartamentele rezidentiale a crescut cu circa 30%. Cea mai solicitata zona este nordul Capitalei, unde un metru patrat se vinde cu circa 1.200 euro, plus TVA (n.r. - Pipera, zona 2 Cocosi, soseaua Bucuresti-Targoviste). 
 
Locuintele se vor scumpi cu pana la 20%
Preturile caselor si apartamentelor vor fi majorate, pana la sfarsitul anului, cu 10-20%, pe fondul unei cresteri a numarului celor care vor contracta credite ipotecare, sunt de parere agentii imobiliari, citati de Mediafax. Noile preturi la case vor fi influentate pe parcursul anului si de majorarea costurilor pentru materiale de constructii si forta de munca.
„In mod sigur, decizia BNR va influenta piata imobiliara atat pe segmentul apartamentelor, cat si pe cel al caselor. Preturile locuintelor ar fi urcat oricum, in acest an, cu 5-10%, ca urmare a scumpirii materialelor si a fortei de munca din constructii“, a declarat directorul general al agentiei imobiliare Real Time, Ion Catutoiu. Acesta a adaugat ca eliminarea avansului la creditele ipotecare va face ca majorarea totala a preturilor la locuinte sa fie de 15-20%.
De asemenea, directorul general al agentiei imobiliare Rominternational, Cezar Lazarescu, a declarat ca cererea pe piata va fi mai mare, in special pentru case si apartamente cu preturi de pana la 150.000 euro, destinate populatiei cu venituri medii.
 
Sursa: Gardianul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Sarbatori cu arome intense alaturi de Krups Evidence Sarbatori cu arome intense alaturi de Krups Evidence
Vremea gratarelor – tema lunii iunie la HORNBACH Vremea gratarelor – tema lunii iunie la HORNBACH
Europa Capital aduce in Romania 24 milioane euro pentru imobiliare Europa Capital aduce in Romania 24 milioane euro pentru imobiliare
SIM 2012 a fost lansat oficial SIM 2012 a fost lansat oficial
Locuinte moderne construite in copaci Locuinte moderne construite in copaci
“Hei, fruntea sus! Continua treaba” – noua campanie de publicitate Hornbach “Hei, fruntea sus! Continua treaba” – noua campanie de publicitate Hornbach

Vezi mai multe articole