Tranzactiile imobiliare, ca un joc pyramidal

20 august, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Sub sloganul "cererea depaseste oferta", piata imobiliara a inceput sa semene cu jocul piramidal Caritas, clientilor promitandu-li-se castiguri viitoare fabuloase.

Promisiunea castigurilor ii face pe proaspetii proprietari, transformati in vanzatori, sa perpetueze ideea dublarii profiturilor. Acest circuit explica umflarea permanenta a preturilor de pe piata imobiliara atat la terenuri, cat si la locuinte.

CLIENTUL NOSTRU... SCLAVUL NOSTRU. Agentiile imobiliare, constructorii, dezvoltatorii si investitorii spun la unison cat de mare este cererea de produse imobiliare si cat de mica este oferta. Iar lipsa de transparenta este un avantaj de negociere al vanzatorului. SFin a trimis chestionare celor mai mari agentii imobiliare (Colliers, DTZ, Eurisko, Regatta, Neocasa), firme care detin circa 90% din ofertele de noi ansambluri rezidentiale din Capitala. Intrebarile erau de-a dreptul nevinovate: numarul si tipul de locuinte ramase de vanzare, preturile unitare practicate si ofertele promotionale existente. Singurul raspuns a fost telefonic: "Cererea este mult peste oferta actuala". Tacerea celorlalte companii a fost insa mult mai graitoare. Vanzatorii se feresc sa declare situatia reala a mersului contractarilor pentru a putea avea un avantaj psihologic asupra clientului. Atunci cand iti doresti mult o locuinta noua, argumentele care tin de calitate, pozitie, clauze contractuale devin mai putin importante daca ti se spune ca e bataie mare pe acest apartament si ca – in secret fiind vorba – este ultimul ramas de vanzare.
 
Sursa: Jurnalul national

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Ce-i de facut cu o casa din paianta? Ce-i de facut cu o casa din paianta?
Ce se va intampla cu creditarea anul acesta? Ce se va intampla cu creditarea anul acesta?
Tranzactiile imobiliare inregistrate de CNP Bucuresti au scazut cu 39% in S1 - 19 August 2009 Tranzactiile imobiliare inregistrate de CNP Bucuresti au scazut cu 39% in S1 - 19 August 2009
Pierderile de apa potabila au ajuns la 41% Pierderile de apa potabila au ajuns la 41%
Brico Depôt vine mai aproape de clienti la nivel national, acum in 34 de magazine Brico Depôt vine mai aproape de clienti la nivel national, acum in 34 de magazine
A inceput Black Friday 2017 la Flanco! A inceput Black Friday 2017 la Flanco!

Vezi mai multe articole