on

Wizmo.ro & RE/MAX: In Romania, reprezentarea imobiliara exclusiva este de 5 ori mai putin utilizata decat in Europa

31 mai, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Potrivit unei analize realizate de Wizmo.ro, platforma imobiliară dedicată atât sectorului rezidențial,  cât și celui de business, și RE/MAX România, parte a liderului mondial în real-estate şi franciza numărul 1 la nivel global pe acest segment, românii nu au încă deprinderea de a cere să fie reprezentanți exclusiv de către un agent imobiliar, doar sub 10% dintre listările imobiliare fiind gestionate de o singură agenție.

La nivel european însă, susțin cele două companii, peste 50% dintre listările imobiliare sunt gestionate de un singur agent, acesta reprezentând interesele unei singure părți în procesul de vânzare sau închiriere.

„Relația exclusivă cu un agent imobiliar este asemănătoare cu cea de natură juridică. Așa cum nici un avocat nu poate reprezenta ambele părți într-un proces, nici un agent imobiliar nu poate susține simultan atât interesele vânzătorului, cât și cele ale cumpărătorului”, susține Răzvan Cuc, Președinte RE/MAX România.

Potrivit acestuia, pentru ca numărul de contracte de exclusivitate să crească este necesară o educare a agenților în acest sens, precum și înființarea unor norme ale industriei care să sprijine această abordare profesionistă. La această inerție, însă, contribuie în egală măsură și proprietarii imobilelor care nu cunosc suficient acest mod de lucru și avantajele sale.

Astfel, printre beneficiile unui proprietar care alege reprezentarea exclusivă se numără analiza și evaluarea pieței, acces la un set de soluții de marketing și promovare mult mai eficiente, primirea unor materiale de promovare personalizate, dar și preselectarea clienților. De asemenea, în această situație, agentul imobiliar exclusiv se implică în toți pașii negocierii și stimluează ofertanții într-o competiție cu scopul de a obține cel mai bun preț posibil. De cealaltă parte, exclusivitatea cu un agent pentru cel care cumpără sau închiriază o proprietate înseamnă că acesta nu va trebui să achite niciun fel de comision pentru tranzacție.

Deficitul numărului de proprietăți listate exclusiv se remarcă și la nivelul platformelor imobiliare. Contrar aparențelor, o listare multiplă a aceluiași anunț reprezintă un risc în tranzacționarea unui imobil și prelungește perioada în care anunțul este disponibil pe piață.

„Atunci când un posibil cumpărător sau chiriaș vede același anunț listat de multipli agenți, poate chiar cu prețuri și descrieri diferite, încrederea lui în oferta respectivă scade și trece cu ușurință la următorul anunț. De aceea, pentru ca o ofertă să petreacă cât mai puțin timp online și să capteze atenția publicului, recomandăm și noi ca listările să fie unice, cu o descriere cât mai amplă și corectă”, a declarat Marteen Deboo, CEO Wizmo.ro.

Din analizele Wizmo.ro reiese și faptul că un  contract de exclusivitate reprezintă o garanţie pentru agenţie că eforturile ei vor fi răsplătite. Astfel, dacă agenția știe că nu este singura care tranzacționează o proprietate, eforturile sale în promovarea anunțului vor fi mai mici, ceea ce se traduce, implicit, într-o vizibilitate redusă a ofertei.

“Și platformele imobiliare își doresc să aibă cât mai multe anunțuri exclusive, deoarece, în acest fel, agentul imobiliar are siguranța că niciun alt agent nu va publica respectivul anunt și că proprietarul va realize împreună cu el tranzacția. Prin urmare, agentul va fi deschis să ofere toate informațiile despre listing. Wizmo își dorește acest lucru, deoarece vrea anunțuri cât mai complete”, a încheiat Marteen Deboo.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Apartamentele din Bucuresti Apartamentele din Bucuresti
Dezvoltatorii propun calcularea pretului in functie de venituri - 29 Septembrie 2009 Dezvoltatorii propun calcularea pretului in functie de venituri - 29 Septembrie 2009
Impozite Impozite
Imobiliarele au provocat \ Imobiliarele au provocat \"mutatii\" in Top 300
Postasii au curatat Plaja Tomis din Constanta, de “Cleanup Day” Postasii au curatat Plaja Tomis din Constanta, de “Cleanup Day”
30 de mil. euro in primele doua blocuri din Evocasa - 24 februarie 2010 30 de mil. euro in primele doua blocuri din Evocasa - 24 februarie 2010

Vezi mai multe articole