2009, anul bricolajului la romani - 03 Martie 2009

03 martie, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Proprietarii doresc sa-si amenajeze singuri si ieftin locuintele.
 
Ritmul de crestere al acestui sector se va tempera insa in 2010-2011.
 
Bricolajul, o alternativa la situatia de criza.
 
Pe fondul numarului mare de proprietati imobiliare cumparate de romani anul trecut si care trebuie amenajate, sectorul de bricolaj va inregistra o crestere semnificativa in 2009, estimeaza compania poloneza specializata in studii de piata PMR Publications, intr-un studiu dat publicitatii ieri.
 
Totusi, autorii studiului isi exprima retinerea fata de procentul de crestere ce ar putea fi atins de acest sector in 2010-2011, in conditiile blocajului de pe piata imobiliara. Anul trecut, domeniul de bricolaj a inregistrat o crestere de 31% comparativ cu 2007, pe locul doi in acest clasament situandu-se vanzarile de imbracaminte si incaltaminte (+28%). Acesta din urma insa, noteaza analistii de la PMR Publications, a fost afectat de criza economica mondiala inca din trimestrul patru al anului trecut, tendinta care se va mentine si in 2009. Pe piata locala de bricolaj activeaza mari retaileri internationali, cum ar fi Ikea, Mr Bricolage, Kika, Bricostore sau Praktiker.
 
In acelasi timp, vanzarile de bunuri de larg consum, care au reprezentat in 2008 o cota de 27% din piata romaneasca de retail, nu vor suferi scaderi semnificative in cursul acestui an. Deocamdata, piata romaneasca de bunuri de larg consum este inca dominata de magazinele traditionale.
 
Si totusi, dinamica magazinelor moderne este extrem de rapida, prin expansiunea hipermarketurilor, care au ajuns sa acapareze peste 20% din piata de profil. In timp ce comertul traditional este controlat, in mare masura, de mici intreprinzatori autohtoni, retailul modern continua sa fie dominat de companii straine. Situatia este aproximativ aceeasi si in domeniul bunurilor de larg consum, dar si in cel al bricolajului, confectiilor si incaltamintei si cosmeticelor.
 
Magazinele de bricolaj invata clientii cum sa devina mesteri
 
Amercanii l-au inventat, iar ceilalti l-au copiat. Magazinele de tipul „do it yourself” ofera clientilor posibilitatea de a-si amenaja singuri, dupa bunul plac si la preturi mici, locuinta sau gradina. Pana la aparitia retailerilor pe acest segment si in Romania, cei care doreau sa-si amenajeze apartamentele tocmeau de regula mesteri. Acum, in loc de a pierde mult timp in cautarea unui executant priceput, magazinele de bricolaj invata clientii cum sa faca totul fara a mai fi nevoiti sa plateasca destul de mult pentru un serviciu fata de care cateodata isi aratau nemultumirea. De la lucrari usoare, la cele mai complexe, oricine poate deveni un mic mester.
 
Magazinele specializate ne arata cum sa montam cada si lavoarul, cum sa prevenim si sa inlaturam umiditatea, cum sa montam gresia si faianta sau chiar cum sa montam peretii de gips carton. Pentru fiecare proces in parte, ne este explicat intai care sunt materialele necesare, de care unelte avem nevoie si pe urma pasii care trebuie urmati. Nu lipsesc nici sfaturile utile. Intr-o perioada in care criza taie din bugetele familiilor, varianta „do it yourself” este mai ieftina si mai convenabila. Gustul de „a mesteri” ceva prin casa a atras an dupa an tot mai multi retaileri pe acest segment de piata. 
 
31% ritmul de crestere al vanzarilor de pe piata de bricolaj din Romania in 2008 fata de anul precedent
 
Sursa: Gandul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Bucurestiul isi scoate proiectele imobiliare la licitatie internationala Bucurestiul isi scoate proiectele imobiliare la licitatie internationala
Gazele se pot scumpi din 2009 - 15 DECEMBRIE 2008 Gazele se pot scumpi din 2009 - 15 DECEMBRIE 2008
Profitul grupului Hornbach in primele noua luni a depasit nivelul din anul precedent Profitul grupului Hornbach in primele noua luni a depasit nivelul din anul precedent
Gran Residencia - o bucatica de Spania la marginea Bucurestiului Gran Residencia - o bucatica de Spania la marginea Bucurestiului
Miele Constanta, primul magazin propriu din afara Capitalei, vanzari de 250.000 de euro in primul an de la deschidere Miele Constanta, primul magazin propriu din afara Capitalei, vanzari de 250.000 de euro in primul an de la deschidere
Locuinte noi Locuinte noi

Vezi mai multe articole