on

Compania Wienerberger si-a dublat profitul net in 2016

23 februarie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Datorita rezultatelor inregistrate in 2016, Wienerberger AG a reusit sa demonstreze inca o data puterea sa operationala. Intr-un mediu economic caracterizat de dezvoltari diferite ale segmentului rezidential, Wienerberger si-a depasit obiectivele ambitioase. La nivel de grup, veniturile au ramas aproape stabile la 2,973.8 milioane Euro in 2016.  In aceeasi perioada, EBITDA a crescut cu 9%, la 404.3 milioane Euro. Compania si-a dublat profitul net, chiar mai mult decat atat, ajungand la suma de 82 milioane Euro pe an.

Puterea operationala a companiei Wienerberger a fost confirmata in 2016

Heimo Scheuch, CEO al Wienerberger AG, este multumit de performanta la nivel de grup:

"2016 a fost un an bun pentru Wienerberger, in ciuda tendintelor divergente ale pietei la nivel global. In timp ce constructiile rezidentiale au luat avant in SUA si Europa, in special in Europa de Est, piata de renovare din Europa a avut un ritm mai lent.  In plus, afacerea noastra de tevi si pavaje a fost afectata de un mediu economic dificil in sectorul infrastructurii din Europa de Est. Cu toate acestea, 2016 a fost un an de activitate intensa: produsele noastre au fost folosite pentru a construi 160.000 de case si 288.000 de acoperisuri, pentru a instala 630.000 kilometri de tevi si 12 milioane de metri patrati de pavaje din beton. Am sustinut o performanta puternica si ne-am urmarit in mod consecvent strategia. Am investit aproximativ 1% din veniturile noastre in cercetare, dezvoltare si in proiecte inovatoare. Multe dintre aceste proiecte fac parte din strategia digitala complexa, conceputa pentru a ajuta Wienerberger sa fie pregatit pentru viitor. Mai mult decat atat, am investit aproape 44 de milioane Euro in proiecte de dezvoltare, inclusiv in achizitionarea de unitati de productie pentru blocuri ceramice in Polonia si Romania, in preluarea unui specialist finlandez in tevi de plastic si in constructia celei mai avansate fabrici de pavaje de beton in Austria. Prin optimizarea continua a structurilor si proceselor noastre de productie si de management, am reusit sa economisim 7 milioane de Euro. Aceasta este cheia succesului nostru si confirmarea faptului ca Grupul Wienerberger este puternic si orientat spre viitor."

Cresterea veniturilor a fost influentata de diferentele de curs valutar, de contributii de la achizitii si de sumele obtinute din vanzarea de active

Atunci cand se analizeaza evolutia veniturilor, trebuie sa fie considerati mai multi factori. Pe parcusul unui an, efectele schimbulului valutar negativ au determinat o scadere a veniturilor cu 60,9 milioane Euro si a  EBITDA de cca. 12,8 milioane Euro. Acest lucru a rezultat, mai ales, din diferentele nefavorabile ale cursului de schimb valutar fata de lira sterlina, zlotul polonez, coroana norvegiana si lira turceasca. Cresterea veniturilor a fost sustinuta de contributiile din achizitii - in valoare de 1 milion de Euro, veniturile din vanzarea de bunuri imobiliare care nu mai sunt folosite in operatiunile curente de  17,9 milioane Euo, precum si masuri de optimizare a portofoliului in SUA in valoare de 2,9 milioane Euro.

Cresterea datoriei nete cauzata de rascumpararea obligatiunilor hibride - perioada de rambursare a datoriei semnificativ sub doi ani

La data de 31 decembrie 2016, datoria neta a Grupului era de 631.6 milioane Euro, fata de 534.1 milioane Euro la sfarsitul anului 2015. Acest lucru a fost cauzat in mod exclusiv de rascumpararea obligatiunilor hibride din 2007, asa cum s-a anuntat deja, si de rezultatul reclasificarii capitalurilor proprii in datorii. Fara obligatiunile hibrid rascumparate, datoria neta a Grupului s-ar fi diminuat, in principal datorita unui flux de numerar semnificativ mai mare din activitatile operationale. La sfarsitul anului 2016, totalul datoriilor Wienerberger din capitaluri proprii a fost de 34%, iar datoria neta / EBITDA a fost de 1,6 ani.

Dividende pentru 2016

Sub rezerva aprobarii de catre Adunarea Generala Anuala a Wienerberger AG pe 19 mai 2017, se vor plati dividende in valoare de 0,27 Euro per actiune. Acesta corespunde unei cresteri de 35% fata de anul precedent.

Dezvoltarea de business in diviziile Grupului

Crestere de 17% a EBITDA pentru Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii

In 2016, Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii a generat venituri de 1,681.2 milioane Euro, in crestere cu 2% fata de anul precedent. Intr-o piata europeana aflata intr-un proces de crestere moderata a constructiilor rezidentiale, cu tendintele regionale divergente, Wienerberger a reusit sa mareasca volumul de vanzari cu preturi medii usor mai ridicate. Nivelul de activitate in Europa de Vest a fost satisfacator. Performanta puternica a regiunii Europei de Est a fost sustinuta de fonduri guvernamentale pentru constructia de locuinte in mai multe piete. Rezultatul operational al diviziei a crescut  la 290.7 milioane Euro, in crestere cu 17% fata de nivelul anului anterior. In afara de dezvoltarea excelenta a afacerilor, aceasta crestere s-a datorat imbunatatirii costurilor pentru bunurile vandute, preturi mai mici pentru energie, precum si ponderea ridicata a produselor inovatoare si notorietatea in crestere a blocurilor ceramice ca material de constructie. Produsele orientate spre viitor, cum ar fi caramizile cu insertii vata minerala, au constituit cca. 25% din veniturile diviziei.

Divizia Europeana de Tevi si Pavaje: Usoara scadere in venituri si castiguri

Divizia Europeana de Tevi si Pavaje a cunoscut o scadere a veniturilor cu 5%, ajungand la 988.2 milioane Euro in 2016. EBITDA a scazut cu 9%, la 98,5 milioane Euro, in aceeasi perioada. In segmentul de tevi din plastic, cresterea semnificativa de pe pietele de baza din Nord si din Austria nu a fost in masura sa compenseze deficitul de cerere pentru proiectele internationale. Mai mult decat atat, afacerile pentru toate grupele de produse - tevi din plastic, tevi ceramice si pavaje din beton - au fost caracterizate de reticenta extrema a sectorului public de a investi in proiecte de infrastructura in Europa de Est, care a afectat dezvoltarea afacerii in cadrul Diviziei.

Ajustate pentru efectele temporare, veniturile Diviziei Nord-Americane au crescut cu 5%

Divizia Nord-Americana a raportat rezultate satisfacatoare atat pentru afacerile cu caramida din SUA, cat si pentru activitatile din Canada. Constructia de locuinte in SUA a fost in crestere, iar Wienerberger a beneficiat de numarul tot mai mare de noi locuinte din segmentul de case pentru una sau doua familii. In Canada, de asemenea, cererea pentru pietele relevante a crescut. Divizia Nord-Americana pentru tevi de plastic a fost expusa la o concurenta intensa in anul in curs, care a pus preturile sub presiune si a avut un impact negativ asupra veniturilor din acest segment. Per total, veniturile au crescut cu 5%, pana la 292.7 milioane Euro, in timp ce EBITDA a ramas stabil la 32.7 milioane Euro. Ajustata pentru contributiile din vanzarile de imobiliare si eliminarea a doua unitati de productie pentru produse din beton, tinand cont de costurile de optimizare si de efectele schimbului valutar, Divizia Nord-Americana a inregistrat o crestere organica de 5% a veniturilor.

Perspectiva si strategie

Pentru 2017, Wienerberger prevede o continuare a redresarii progresive in constructii rezidentiale la nivel european, dar se asteapta ca afacerile in segmentul de renovare sa ramana la un nivel scazut. In ceea ce priveste infrastructura, cererea se va mentine la un nivel satisfacator pe pietele vestice si nord-europene ale Grupului. Compania Wienerberger este optimista intr-o maniera prudenta ca o recuperare usoara a activitatilor de investitii din sectorul public poate avea loc in Europa de Est, in a doua jumatate a anului. In America de Nord exista indicii clare de crestere continua pe piata constructiilor rezidentiale.

In previziunea sa pentru 2017, Heimo Scheuch adauga:

"Suntem increzatori ca vom reusi sa imbunatatim in continuare performantele noastre operationale in 2017. Vom urmari cu consecventa strategia noastra, concentrandu-ne pe proiecte care aduc valoare pentru a ne completa portofoliul industrial, excelenta operationala, crestere organica pe pietele noastre prin orientarea spre client si spre inovatie. Mediul economic va fi in continuare caracterizat de o mare incertitudine pe tot parcursul anului, dar ne asteptam sa putem creste EBITDA  organic la nivel de grup la 415 milioane Euro."

Acest obiectiv se bazeaza pe o crestere organica si nu include contributii din vanzarea de active care nu mai sunt folosite in operatiunile curente si din proiectele de dezvoltare, nici nu ia in considerare impactul potential al fluctuatiilor cursului de schimb si costurile ajustarilor structurale.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Indienii de la Asmita Gardens aduc pe pia?a un showroom imobiliar cu apartamente la scara reala Indienii de la Asmita Gardens aduc pe pia?a un showroom imobiliar cu apartamente la scara reala
OLX Group lanseaza Tradus.com, o platforma globala de vanzare-cumparare utilaje grele OLX Group lanseaza Tradus.com, o platforma globala de vanzare-cumparare utilaje grele
Cultura scandinava reflectata in colectiile KUMA: Fericire si confort sufletesc Cultura scandinava reflectata in colectiile KUMA: Fericire si confort sufletesc
Evenimentele lunii martie la IKEA® POPAS URBAN Evenimentele lunii martie la IKEA® POPAS URBAN
Si cu banii luati, si cu parcarea ocupata Si cu banii luati, si cu parcarea ocupata
Peste 50% din halele la cheie TeraSteel merg la export Peste 50% din halele la cheie TeraSteel merg la export

Vezi mai multe articole