on

De ce este important managementul defecțiunilor în construcții?

05 iulie, 2022

comenteaza trimite unui prieten printeaza

ȘtiaÈ›i că aproape 20% din valoarea pieÈ›ei globale de construcÈ›ii reprezintă pierderi?

 

Conform researchgate.net, cel puÈ›in 20% din valoarea totală a pieÈ›ei de construcÈ›ii reprezintă pierderi, din care 10% sunt pierderi de materiale, 30% reprezintă refaceri de proiect sau remedieri apărute pe parcurs È™i 40% din muncă este neproductivă. Mai mult, aproximativ 40% din proiecte depășesc, până la finalizare, bugetele iniÈ›iale, iar în cazul a circa 90% dintre ele există întârzieri la termenele de finalizare. Principalele cauze ale acestor pierderi sunt reprezentate de schimburile incomplete de date între factorii care iau parte la elaborarea unui proiect (arhitecÈ›i, structuristi, ingineri de instalaÈ›ii etc.), dar È™i de modificările ulterioare aduse proiectelor.

 

Ce este managementul defecțiunilor de construcție?

 

Un viciu de construcție înseamnă, în general, o deficiență care nu îndeplinește standardele manoperei sau ale calității materialelor. Însă, deși unele erori sunt evidente, cum ar fi drenajul defectuos sau infiltrațiile de apă, majoritatea nu sunt detectate decât după ani de zile de la finalizarea clădirii.

 

Managementul defecÈ›iunilor de construcÈ›ie se referă la implementarea măsurilor care verifică dacă există defecÈ›iuni È™i care rezolvă problemele înainte că acestea să ia amploare. Acest proces implică o serie de inspecÈ›ii periodice pentru verificarea calității, dar È™i utilizarea tehnologiei pentru a înregistra informaÈ›ii despre defecÈ›iuni. Astfel, defecÈ›iunile È™i erorile sunt rezolvate rapid È™i efficient chiar din timpul construcÈ›iei. 

 

Implementarea proceselor de management al defecțiunilor oferă numeroase beneficii contractantului, arhitectului și clientului final.

 

ÃŽn primul rând, să nu uităm că majoritatea țărilor au o legislaÈ›ie naÈ›ională care obligă contractanÈ›ii să finalizeze proiectele într-un mod profesionist. Cu alte cuvinte, este o obligaÈ›ie legală că echipa de È™antier să implementeze procesele de management ale defecÈ›iunilor.

 

ÃŽn al doilea rând, vorbim despre reputaÈ›ie. Un proiect cu multiple defecte de construcÈ›ie poate afecta serios reputaÈ›ia echipei È™i a companiei, mai ales în condiÈ›iile în care feedback-ul negative È™i review-urile negative se pot transmite cu uÈ™urință în social media È™i în mediul online, ajungând astfel la un număr însemnat de potenÈ›iali clienÈ›i sau colaboratori.

 

Un aspect foarte important pentru toate părÈ›ile implicate îl reprezintă economisirea resurselor financiare, umane È™i de timp care ar fi alocate lucrărilor de remediere, dacă acestea nu sunt observate din faza incipientă. Remedierea defecÈ›iunilor reprezintă între 5% È™i 10% din costurile medii ale unui proiect de construcÈ›ie È™i, mai mult decât atât, lucrările de remediere consumă aproximativ 7% din durata medie a proiectului.

 

Pentru echipa de lucru, managementul defectiiunilor reduce riscul accidentelor de lucru, iar pentru consumatorul final reduce riscul posibilelor accidentări ulterioare. DefecÈ›iunile instalaÈ›iilor È™i de construcÈ›ie pot afecta siguranÈ›a celor care locuiesc sau muncesc într-o clădire. Acest lucru poate fi cauzat de defecÈ›iuni ale instalaÈ›iilor electrice, pericole de incendiu sau probleme structurale grave. Managementul defecÈ›iunilor joacă un rol crucial în identificarea acestor riscuri È™i garantează siguranÈ›a clienÈ›ilor.

 

Nu în ultimul rând, procesul de management al defecÈ›iunilor ajută la respectarea termenului proiectului.

 

Aplicatia digitala PlanRadar ajută la ținerea sub control a eventualelor probleme de construcție apărute.

Pe lângă interconectarea tuturor echipelor implicate în construcÈ›ie, PlanRadar, aplicaÈ›ia pentru managementul construcÈ›iilor reuneÈ™te multiple funcÈ›ii care sprijină procesele de asigurare a calității, inclusiv instrumente pentru inspecÈ›ii ale clădirilor, liste de verificare È™i funcÈ›ii pentru inspecÈ›ie tehnică È™i managementul defecÈ›iunilor.

 

PlanRadar facilitează, de asemenea, transferurile digitale ale proiectelor, astfel încât să se poată asigura că documentele sunt conforme cu reglementările în materie de construcții, cu cerințele contractuale și cu procedurile companiei. De asemenea, se poate standardiza introducerea datelor în aplicăție, lucru care facilitează efectuarea inspecțiilor și întocmirea rapoartelor.

 

Astfel, cu ajutorul tehnologiei, pierderile din construcții pot fi evitate, iar proiectele pot fi finalizate la timp.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

STIHL Romania prezinta o noua gama de unelte electrice STIHL Romania prezinta o noua gama de unelte electrice
Lemnul dispare de pe santiere Lemnul dispare de pe santiere
Primul brand de vopsea lavabilă românească susține proiectele de relocare în România, parte din fenomenul social al migrației de la oraș la sat Primul brand de vopsea lavabilă românească susține proiectele de relocare în România, parte din fenomenul social al migrației de la oraș la sat
Castigi 30.000 de euro daca spui cum reduci consumul de energie - 20 septembrie 2010 Castigi 30.000 de euro daca spui cum reduci consumul de energie - 20 septembrie 2010
Tranzactiile din piata rezidentiala pot continua, daca agentii isi schimba abordarea - 25 februarie 2010 Tranzactiile din piata rezidentiala pot continua, daca agentii isi schimba abordarea - 25 februarie 2010
Ariston Thermo Romania: 40% din piata locala de boilere, destinata inlocuirilor Ariston Thermo Romania: 40% din piata locala de boilere, destinata inlocuirilor

Vezi mai multe articole