Furnizorii de energie, obligati sa publice preturile in ziare

25 iulie, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Companiile ce furnizeaza energie electrica si gaze vor trebui sa informeze consumatorii casnici despre preturile si tarifele practicate, drepturile acestora, legislatia in domeniu si deschiderea pietei prin mijloace precum internetul, mass-media, in scris sau chiar telefonic, potrivit unei metodologii elaborate de Autoritatea Nationala de Reglementare in domeniul Energiei (ANRE).
 
Astfel, consumatorii vor fi informati asupra cuantumului penalitatilor, modalitatii de facturare, principalelor clauze ale contractului de furnizare, procedurii, etapele, documentelor necesare, precum si asupra tarifelor pentru accesul si racordarea la sistem sau retea. Furnizorii au obligatia de a distribui materiale informativ-educative catre consumatori de cel putin doua ori pe an.
 
Companiile vor trebui sa intocmeasca rapoarte de monitorizare
 
Firmele care furnizeaza energie electrica sau gaze pentru mai putin de 100.000 de consumatori sunt obligate sa foloseasca mass-media locala pentru informare, iar cele care au mai mult de 100.000 de utilizatori vor trebui sa apeleze la mass-media nationala. ANRE va colecta si va monitoriza raportele referitoare la informare, dupa care le va face publice. Rapoartele trebuie sa contina date despre modalitatile alese pentru infromare, numarul actiunilor intreprinse, numarul total al apelurilor primite la un numar de telefon gratuit, primele cinci teme intalnite in apelurile telefonice primite de la consumatori, cat si o sinteza succinta a modului de rezolvare a acestora, dar si sumele cheltuite pentru actiunea de informare.
 
Sursa: Gandul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

STIHL Romania prezinta o noua gama de unelte electrice STIHL Romania prezinta o noua gama de unelte electrice
Tinerii raman tot fara casa. Reglementarile BNR ii ajuta doar pe bancheri Tinerii raman tot fara casa. Reglementarile BNR ii ajuta doar pe bancheri
Avem o noua poteca pentru ipoteca Avem o noua poteca pentru ipoteca
Peste jumatate din profitul Loteriei, destinat constructiei de locuinte Peste jumatate din profitul Loteriei, destinat constructiei de locuinte
Clasa medie creste piata mobilei Clasa medie creste piata mobilei
Brico Depôt Romania incepe procesul de rebranding al portofoliului de magazine Praktiker Brico Depôt Romania incepe procesul de rebranding al portofoliului de magazine Praktiker

Vezi mai multe articole