Intarzieri si lucrari de mantuiala la ansamblurile rezidentiale - 12 ianuarie 2010

12 ianuarie, 2010

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Locatarii tot mai multor ansambluri rezidentiale finalizate sau in curs de finalizare sunt nemultumiti de calitatea apartamentelor. Deficiente de executie, termene depasite cu anii sau lipsa de comunicare din partea dezvoltatorilor. Sunt doar cateva probleme ale cumparatorilor de locuinte noi.
 
Sa te muti dintr-un bloc vechi intr-unul nou, aflat intr-un ansamblu rezidential, nu inseamna neaparat ca standardul de viata si confortul vor creste pe masura asteptarilor initiale.
 
Exista destule cazuri in care persoanele care au achizitionat locuinte in mult laudatele si promovatele cartiere rezidentiale bucurestene si-au manifestat, ulterior mutarii in ele, nemultumirea in legatura cu diverse probleme aparute. Sa luam, spre exemplu, cazul Confort City, un megacartier cu 1.680 de apartamente, situat in zona Vitan.
 
Ingradirea accesului catre proprietate
 
O problema a locatarilor de aici este reprezentata de bariera de acces din bulevardul principal in zona parcarilor rezidentilor. Unii dintre locatari contesta dreptul celor de la Domus Still de a amenaja astfel de bariere, motivind ca respectiva companie nu este proprietara terenului aferent parcarilor, lucru care nu-i permite sa ingradeasca accesul catre si dinspre acestea.
 
Majoritatea celor nemultumiti este reprezentata de locatarii care nu au achizitionat locuri de parcare de la dezvoltator sau de catre cei care detin doua autoturisme, dar au in proprietate un singur loc de parcare.
 
„Chiar daca nu am un loc de parcare cumparat, ma pot intelege cu vecinii care au, astfel incat sa pot parca uneori in incinta complexului", spune Alexandru D., proprietar al unei locuinte din cadrul Confort City. Mai mult, adauga locatarul, cei mai dezavantajati sunt vizitatorii sau rudele care, daca depasesc 40 de minute de stationare, „vor trebui sa plateasca o taxa care, evident, intra in buzunarul companiei Domus Still".
 
Termene de livrare nerespectate
 
Clienti nemultumiti exista si la Vitan Platinum Towers. O proprietara de aici, care a apreferat sa ramana sub anonimat, ne-a spus ca, desi data maxima de livrare a apartamentului cumparat, stipulata prin contract, era februarie 2009, aceasta s-a amanat pentru aprilie-mai 2010.
 
„Dezvoltatorul se obliga sa achite proprietarilor despagubiri lunare, calculate in functie de chiria practicata in zona, in cazul intarzierilor, insa acest lucru nu s-a intamplat", spune sursa noastra.
 
Problemele sunt in numar mare si aici.Astfel, multe dintre planurile si visele celor care s-au indatorat pe perioade de zeci de ani la banci par sa se spulbere unul cate unul.
 
„Ajungem la momentul in care o sa plecam cu copilul nostru prin praf, printre macarale si santiere catre gradinita. Sau poate ca blocurile C si D, a caror constructie s-a stopat, nu se vor mai finaliza niciodata. Si atunci ne vom uita pe geam zi de zi si vom vedea doua blocuri care trebuiau sa intregeasca un ansamblu in centru, dar care nu s-a mai finalizat din cauza lipsei totale de profesionalism a Platinum si a lipsei unui business-plan care sa-i protejeze de criza financiara", adauga, pe un ton pesimist, aceeasi sursa.
 
 
 
Desi unii proprietari reclama aparitia unor fisuri in unii pereti de la Rasarit de Soare, reprezentantii dezvoltatorilor sustin ca acestea sunt normale si se afla sub control
 
Alternative promise, dar inexistente
 
Valentin Tanase, vicepresedinte al Platinum Grup, nu a raspuns solicitarii noastre de a comenta aceste acuzatii ale clientilor nemultumiti, desi oportunitatea de a o face i-a fost oferita in repetate randuri.
 
Intr-un interviu acordat, recent, ziarului nostru, Tanase vorbea insa despre alternativele oferite clientilor nemultumiti de intarzierea livrarii locuintelor, afirmand ca acestia au fie posibilitatea de a-si recupera sumele achitate, fie de a se muta intr-un apartament similar cu cel contractat. Declaratia sa este contrazisa de persoana citata mai sus, care spune ca ea insasi face parte din categoria clientilor carora nu le-a fost oferita niciuna dintre optiunile amintite de reprezentantul companiei.
 
O alta problema invocata de proprietari este cea legata de comunicare, aspect aproape inexistent sau total deficient, la nivelul relatiei vanzator-cumparator.
 
Astfel, persoanele care au achitat deja sume consistente pentru apartamentele dorite au fost instiintate, printr-o notificare, ca dezvoltatorul nu intentioneaza sa achite penalitatile prevazute in contract, in cazul intarzierilor, deoarece lucrarile au fost amanate din cauza... crizei! „Este absurd, in contract nu scrie undeva ca penalitatile se achita in functie de motivul intarzierii, astfel ca oamenii se simt de-a dreptul prostiti de companie", mai spune sursa noastra.
 
Vanzatorii de iluzii
 
 
In Confort City, la peste 1.500 de apartamente, exista doar cateva sute de metri patrati destinati locurilor de relaxare
 
Prezentarea, pe site-ul proiectului din Vitan, suna ademenitor: „situat foarte aproape de centrul Bucurestiului, chiar langa statia de metrou Mihai Bravu, cartierul tau are 312 de apartamente, in 4 blocuri turn, situate pe o suprafata generoasa.
 
Si pentru ca meriti tot confortul , cartierul tau ti-a pregatit de toate: 300 locuri de parcare subterana, gradina privata , sala de sport, intrare monitorizata prin video interfon, spatii comerciale". Atragator,nu?
 
Dezvoltatorii evita penalitatile
 
Ansamblul Planorama este poate cel mai cunoscut exemplu in ceea ce priveste nerespectarea contractelor de catre dezvoltator. In prezent, intarzierea livrarii apartamentelor platite deja de oameni este de peste doi ani. Complexul, situat in Doamna Ghica, dezvoltat pe o suprafata de 18.000 de metri patrati va cuprinde 1.200 de apartamente cu una, doua si trei camere.
 
Dintre cele patru blocuri, doar doua sunt in stadii avansate de constructie. Culmea este, asa cum declara Silviu R., proprietar, ca, recent, BSR Europe, compania mandatata de Euro Habitat, dezvoltatorul ansamblului, indeamna cumparatorii de locuinte din proiect sa renunte la cererile de penalitati, inaintate dupa circa doi ani de intarziere a predarii unitatilor locative, pentru ca proiectul sa fie livrat la noile termene stabilite.
 
Probleme sunt si in ansamblul Rasarit de Soare, acolo unde locatarii au inceput deja sa semnaleze unele erori de proiectare a cladirilor din complex, care au condus la aparitia unor fisuri in pereti. Lansat cu mare fast „cu cateva luni mai devreme", proiectul pare sa aiba o serie de deficiente daca nu in proiectare, atunci sigur in constructie, lucru semnalat de noi cititorilor inca de la vremea lansarii complexului, dar negat atunci de oficialii companiei.
 
In replica la sesizarile privind aparitia unor fisuri in anumiti pereti, Romeo Cazanescu, director general al Conarg, spune ca „persoanele care au trimis acele poze sunt fie clienti rau intentionati, fie persoane care reprezinta chiar competitia, care doresc sa ne denigreze".
 
In plus, oficialul Conarg mai spune ca fisurile au aparut inca din faza de executie, odata cu dezvoltarea constructiei, fiind oarecum normale.
Acestea apar pe fondul unor tasari normale, „luate in calcul de proiectantul de rezistenta, care, in mare parte, s-au stabilizat". Mai mult, Cazanescu afirma ca dezvoltatorul are un contract incheiat cu INCERC (Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Constructii si Economia Constructiilor), institutie care monitorizeaza aceste fisuri.
 
Probleme pot aparea la orice ansamblu rezidential, si nu neaparat din vina exclusiva a dezvoltatorului. Cand insa acesta refuza cu incapatanare comunicarea cu clientii sau neaga cu indarjire deficientele aparute si nu incearca sa le remedieze, este clar ca problema este in „curtea" lui.
Ce ramane de facut cumparatorilor, in conditiile in care o actiune in instanta dureaza si ani de zile? Singura optiune este sa se adreseze institutiilor de protectie a consumatorilor, pentru ca alti naivi sa nu mai treaca prin aceeasi experienta traumatizanta.
 
Sursa: Adevarul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cultura scandinava reflectata in colectiile KUMA: Fericire si confort sufletesc Cultura scandinava reflectata in colectiile KUMA: Fericire si confort sufletesc
LEMET investeste 1,1 milioane lei intr-un magazin LEMS in Piatra Neamt LEMET investeste 1,1 milioane lei intr-un magazin LEMS in Piatra Neamt
Cum dispar petele in 7 pasi simpli Cum dispar petele in 7 pasi simpli
Locuinte asigurate Locuinte asigurate
Prima Casa 2, start pierdut - 28 mai 2010 Prima Casa 2, start pierdut - 28 mai 2010
birouri birouri

Vezi mai multe articole