Avertisment: Producatorii de polistiren, material folosit la reabilitarea termica, fac rabat la calitate

11 octombrie, 2011

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 
In acest moment daca decizi sa-ti termoizolezi locuita si cumperi de pe piata polistiren sunt sanse mari ca produsul sa fie unul care nu respecta standardele de calitate. Avertizarea vine chiar de la secretarul general al Asociatiei Producatorilor de Polistiren - ROMEPS, Tiberiu Andrioaiei.
 
Acesta atrage atentia ca majoritatea producatorilor romani au scazut preturile in defavoarea calitatii pentru a rezista in piata. Din 2008 si pana in prezent pretul polistirenului a scazut cu circa 25-30%.
 
,,De aceea, ROMEPS va lansa, in cadrul programului de control al calitatii - Quality Control - un ghid, elaborat impreuna cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului, prin care sa se impuna standarde clare de calitate pentru toti. In prezent, sunt circa 8,1 milioane de locuinte a caror fatada trebuie reabilitata, iar in ritmul actual, acestea ar putea fi finalizate in circa 140 de ani', a spus Andrioaiei.
 
"Daca am anvelopa corect o cladire, pierderile energetice ar putea scadea cu 50%-60%. Din pacate, in prezent, consumatorul nu poate face diferenta intre un produs de calitate superioara si unul de calitate slaba, nu are reperele necesare. Ghidul nostru, care va iesi pe piata pana la sfarsitul anului 2011, va avea un efect pozitiv asupra cresterii calitatii produselor printr-o inscriptionare diferita', a spus Tiberiu Andrioaiei.
 
In prezent, in Romania exista 40-50 de producatori ale caror capacitati totale de productie pot ajunge la 6 milioane metri cubi anual.
 
Consumul de polistiren expandat la nivelul Uniunii Europene este de circa 3,5 kg/cap de locuitor, Austria fiind tara cu cel mai ridicat consum - 6 kg/cap de locuitor. Romania se situeaza, cu 2,5 kg/cap de locuitor, pe unul dintre ultimele locuri in UE.
 
Sursa: Evz.ro

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

“Hei, fruntea sus! Continua treaba” – noua campanie de publicitate Hornbach “Hei, fruntea sus! Continua treaba” – noua campanie de publicitate Hornbach
Executarea constructiilor fara autorizatie se amendeaza Executarea constructiilor fara autorizatie se amendeaza
Ce nu stiai despre parfum Ce nu stiai despre parfum
Chiriile scad mai repede ca mercurul din termometru Chiriile scad mai repede ca mercurul din termometru
Am o padure ... ce ma fac cu ea... Am o padure ... ce ma fac cu ea...
HORNBACH: Plantele verzi de interior, printre cele mai indragite elemente decorative in sezonul rece HORNBACH: Plantele verzi de interior, printre cele mai indragite elemente decorative in sezonul rece

Vezi mai multe articole