Discounturi duble la targurile de imobiliare si constructii - 08 Mai 2009

08 mai, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Scadere drastica a cererii de locuinte si materiale de constructii din ultimele luni determina companiile imobiliare si producatorii locali sa apeleze la noi modalitati de vanzare si la discounturi duble fata de anii precedenti. Firmele din domeniul constructiilor vizeaza, in principal, o crestere a volumului de vanzari, iar cele din domeniul imobiliar incearca sa se plieze pe situatia financiara a cumparatorilor.
 
Astfel, ofertele avansate de dezvoltatorii imobiliari la Targul National Imobiliar (TNI), ce se desfasoara in perioada 7-10 mai la Palatul Parlamentului, s-au diversificat fata de cele practicate la targurile precedente.
 
Participantii la targ sunt de parere ca negocierea directa intre constructor si cumparator va conduce la o reasezare a preturilor si la alternative de cumparare, cum ar fi inchirierea, acordarea de discounturi semnificative pe perioada targului (pana la 20-30%), bonusuri sub forma locurilor de parcare, mobilier, masini, reducerea TVA.
 
Ocif Group, dezvoltatorul ansamblului Vivando Unirii, ofera clientilor la predarea apartamentului cate 300 de euro pe luna timp de trei ani. La semnarea unui precontract in cadrul TNI cu firma American Village, cumparatorul primeste cadou o masina Ford Fiesta pe loc. Fondul norvegian de investitii Romania Invest, care are un portofoliu de 800 de apartamente in sase proiecte rezidentiale bucurestene, a scazut preturile sub cele practicate de dezvoltatorii ansamblurilor in care detine locuinte. Norvegienii au preturi de 64.000 de euro pentru o garsoniera si de 98.000 de euro pentru un apartament cu doua camere. Impact Developer&Contractor, una dintre primele companii care au apelat la noi metode de vanzare pentru a atrage clientii, a venit la acest targ cu noi posibilitati de achizitie. Produsul “Piece by Piece” ofera beneficiarului posibilitatea de a se muta in maximum 48 de ore in locuinta, daca achita 30% din valoarea apartamentului sau 25% din valoarea casei, diferenta putand fi achitata in sase sau opt transe, intr-un interval de 18 sau 24 de luni. La targul din aceasta perioada sunt prezenti 94 de expozanti, iar fata de editia precedenta, oferta imobiliara a inregistrat o crestere de 42%.
 
Pe de alta parte, producatorii si importatorii de materiale de constructii participanti la targul Construct Expo Ambient ofera discounturi duble fata de cele din anul precedent, principalul obiectiv pentru 2009 fiind cresterea volumului de vanzari, in detrimentul criteriului valoric.
 
“Pentru perioada aprilie-iunie avem o promotie care ofera discounturi de 35% pentru unul dintre produsele noastre. Daca in 2008 valoarea acestor reduceri nu depasea 10-15%, in acest an ne-am propus o concentrare mai mare pe volum si o crestere valorica de 18%, inferioara celei de anul trecut”, explica Bogdan Cojocaru, directorul general al importatorului de usi industriale si de garaj Hormann Romania.
 
Importatorul de profile din PVC si aluminiu Profilco Ro ofera un discount de 17-20%, fata de maximum 10% in 2008, facilitatile fiind acordate in functie de cat de repede isi achita clientii facturile si in functie de volumul produselor cumparate, spune Alin Apostol, agent de vanzari in cadrul firmei.
 
“Anul acesta avem discounturi de pana la 25%, in functie de cantitatea de produse achizitionate, desi anul trecut acestea erau de 10-15%. Ne vom concentra pe o crestere in volum a produselor premium, asa ca putem oferi aceste reduceri”, a afirmat Valentin David, areasales manager al importatorului de vopsele Akzo Nobel Romania.
 
In primul trimestru al acestui an, cele mai multe dintre segmentele de pe piata materialelor de constructii au inregistrat scaderi masive, unele pana la 50%, iar in sectorul imobiliar numarul tranzactiilor s-a redus cu 37%.
 
Tendinte
- Piata constructiilor a scazut cu 10% in T1, iar principalele piete de materiale s-au redus cu pana la 50%;
- Numarul tranzactiilor imobiliare a scazut in T1 cu 37%;
- Producatorii mizeaza pe cresterea volumelor de vanzari si acorda discounturi de pana la 35%;
- Dezvoltatorii imobiliari vin la targ cu noi metode de vanzare a locuintelor.
 
Sursa: Business Standard

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Casa pentru doi dolari Casa pentru doi dolari
Doar 60% din localitatile din Romania sunt alimentate cu gaze naturale Doar 60% din localitatile din Romania sunt alimentate cu gaze naturale
Philips Lighting raporteaza in T3 2017 o crestere a vanzarilor de 1,3% si o imbunatatire continua a rentabilitatii operationale Philips Lighting raporteaza in T3 2017 o crestere a vanzarilor de 1,3% si o imbunatatire continua a rentabilitatii operationale
Inovatie la tine in baie: In-Wash® Inspira and Multiclean®,  toaletele inteligente de la Roca Inovatie la tine in baie: In-Wash® Inspira and Multiclean®, toaletele inteligente de la Roca
Zece domenii economice in bataia crizei financiare Zece domenii economice in bataia crizei financiare
Kingfisher îl numește pe Christian MAZAURIC în funcția de CEO al Brico Dépôt România Kingfisher îl numește pe Christian MAZAURIC în funcția de CEO al Brico Dépôt România

Vezi mai multe articole