Piata imobiliara, blocata pe fond emotional - 6 Martie 2009

06 martie, 2009

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Piata imobiliara, blocata pe fond emotional
6 Martie 2009
 
Blocajul pietei imobiliare tine, mai degraba, de un sentiment de incertitudine care planeaza asupra pietei, decat de limitarea accesului la finantarea bancara.
 
Compania imobiliara EuroMetropola, citata de agentiile de presa, arata ca unii proprietari au realizat ca singura sansa pentru a tranzactiona in aceasta perioada este sa accepte o negociere serioasa si, in situatii exceptionale, sa scada preturile pana aproape de pretul de cost.
 
Vanzatorii care nu-si permit aceasta strategie trec la planul de rezerva si retrag proprietatile de la vanzare sau le ofera spre inchiriere daca nevoia de lichiditati nu e prea stringenta si daca dispun de o a doua locuinta.
 
Dezvoltatorii primesc cele mai multe acuze din partea cumparatorilor pentru ca practica preturi prea mari, in vederea obtineriio unei rate foarte ridicate a profitului. De cealalta parte, dezvoltatori isi motiveaza incapacitatea de a acorda discounturi mai mari prin faptul ca proiectul a fost demarat cand toate preturile se aflau la cota cea mai inalta.
 
EuroMetropola aminteste si de „previziunile multor voci care anunta un apogeu al crizei in aprilie-mai, cand toata lumea se asteapta ca preturile sa scada si cu 80 la suta“.
 
Renunta dezvoltatorii la profit?
 
„Cumparatorii asteapta ca dezvoltatorii sa sacrifice profitul, insa multi trebuie sa ia in considerare ca acest profit variaza si in functie de anul achizitiei sau constructiei respectivei proprietati.
 
Un proprietar care a cumparat pe varf de piata nu se afla in aceeasi pozitie de negociere cu cel care a cumparat in 2000“, conchide EuroMetropola.
 
Sursa: Adevarul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Proiectele turistice si imobiliare ar putea strica plajele Proiectele turistice si imobiliare ar putea strica plajele
Apartamente scoase la licitatie pentru datorii la Termica Apartamente scoase la licitatie pentru datorii la Termica
Doar 60% din localitatile din Romania sunt alimentate cu gaze naturale Doar 60% din localitatile din Romania sunt alimentate cu gaze naturale
Lindab Lindab
463 de firme s-au inscris la INDAGRA 2019, iar 90% din suprafata expozitionala este ocupata 463 de firme s-au inscris la INDAGRA 2019, iar 90% din suprafata expozitionala este ocupata
Miele este cel mai bun brand corporate în 2015 - Distincția a fost obținută în cadrul Premiilor Best Brands, acordate anual în Germania Miele este cel mai bun brand corporate în 2015 - Distincția a fost obținută în cadrul Premiilor Best Brands, acordate anual în Germania

Vezi mai multe articole