on

Studiu: Doar 2 din 10 angajati din companiile romanesti folosesc imprimante eco-friendly

13 februarie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Un studiu independent, realizat la comanda Epson Europe pe un eșantion de 2.400 de angajați din birouri şi factori de decizie din IT din 14 ţări din EMEA, arată că doar 16% dintre companiile din România au făcut tranziția de la imprimantele laser la imprimantele cu jet de cerneală, mult mai eficiente din punct de vedere al costurilor, al reducerii consumului de energie și a deșeurilor. Potrivit studiului, 97% dintre cei 100 de respondenți din România susțin că sunt preocupați de protecția mediului înconjurător, însă folosesc în continuare imprimantele laser și nu modele cu jet de cerneală, având o percepție greșită în privința avantajelor ecologice ale acestora.

Astfel, 72% dintre cei chestionați sunt de părere că imprimantele laser sunt mai eficiente din punct de vedere al reducerii energiei și doar 21% dintre respondenți cred acest lucru despre imprimantele cu jet de cerneală.

Testele independente efectuate de Buyers Laboratory LLC (BLI) au comparat echipamentele business inkjet Epson  din gamele WorkForce Pro şi RIPS (Replaceable Ink Pack System) cu imprimantele şi copiatoarele laser concurente şi au demonstrat avansul tehnologiei cu jet de cerneală. Potrivit acestor teste, tehnologia cu jet de cerneală poate reduce aproape în întregime deşeurile asociate cu imprimarea şi generează un consum de energie cu până la 82% mai mic față de imprimantele laser.

Mai mult decât atât, 80% dintre respondenții studiului comandat de Epson Europe spun că imprimantele laser sunt mai eficiente din punct de vedere al costurilor și doar 13% cred acest lucru despre imprimantele cu jet de cerneală. În acest sens, testele independente efectuate de Buyers Laboratory LLC arată că tehnologia cu jet de cerneală ajută clienții să printeze  cu până la 4,5 ori mai multe documente cu modelele WFP cu sistem de pungi de cerneală înlocuibile (RIPS - Replaceable Ink Pack System) în comparaţie cu imprimantele şi copiatoarele laser color  şi cu până la 50% mai multe documente imprimate cu modelele WFP în comparaţie cu imprimantele laser color concurente.

Procentul este la fel de mare și în privința productivității. Din cei 100 de angajați români intervievați, 79% susțin că imprimantele laser sunt mai productive, în vreme ce 17% cred că imprimantele cu jet de cerneală sunt mai productive. Mitul este combătut de Buyers Laboratory LLC. Imprimantele cu jet de cerneală ating o viteză pentru prima pagină imprimată de până la 3,5 ori mai mare în comparaţie cu imprimantele laser şi pot reduce cu până la două treimi timpul pierdut cu intervenţiile.

În ceea ce privește fiabilitatea, 80% dintre participanții la studiu cred că imprimantele laser sunt mai fiabile, în timp ce doar 18% cred acest lucru despre imprimantele cu jet de cerneală. Testele independente efectuate de Buyers Laboratory LLC demontează însă și acest mit. Potrivit acestora, imprimantele cu jet de cerneală necesită intervenţii mai puţin frecvente decât cele laser, ceea ce le face mai fiabile. De exemplu, modelele Epson WorkForce Pro RIPS pot tipări până la 75.000 de pagini fără a le realimenta cu cerneală şi fără solicitări de service.

Imprimarea laser a fost mult timp prima opţiune pentru tipărirea de documente la birou, însă, din cauza posibilităţilor reduse de dezvoltare, este acum depăşită de tehnologia cu jet de cerneală.

„Acum trei ani am lansat gama de echipamente business inkjet WorkForce Pro (WFP) care are la bază tehnologia PrecisionCore, o tehnologie dezvoltată de Epson pentru aplicaţii industriale. Prin introducerea pe piaţa business a produselor cu capete de printare PrecisionCore, am permis imprimarea rapidă, de calitate superioară, la jumătate din costurile produselor laser concurente, cu un impact redus asupra mediului, după cum au demonstrat rezultatele testelor BLI”, a declarat Simona Decuseară, Sales & Marketing Manager Epson pentru România și Bulgaria.

Având în vedere că din ce în ce mai multe companii descoperă beneficiile imprimării cu jet de cerneală în comparaţie cu tehnologia laser, compania de studii de piaţă IDC estimează că sectorul imprimantelor cu jet de cerneală va creşte rapid, la o rată de 10,2% (CAGR), până în 2020. Adoptarea tehnologiei cu jet de cerneală în companii creşte în special în Europa de Vest, unde piaţa de produse business cu jet de cerneală s-a extins cu 5,1% în 2015, în dauna produselor laser.

„Pentru a ţine pasul cu creşterea pieţei şi pentru a maximiza calitatea capetelor de printare şi productivitatea, Epson a investit masiv la nivel mondial în tehnologia cu jet de cerneală. Printre aceste investiţii se numără şi 400 de milioane de euro pentru unităţi de producţie noi și avem în plan să investim în continuare încă 185 de milioane de euro în PrecisionCore în următorii trei ani”, concluzionează Simona Decuseară.

Studiul a fost realizat în perioada octombrie 2016 - ianuarie 2017, la cererea Epson Europe. În România, studiul a fost realizat pe un eșantion de 100 de respondenți, cu vârste cuprinse între 18 și 60 de ani. Cel mai mulți dintre respondenți sunt angajați în sectorul privat din București și au poziții de middle-management.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

GARANTIE: Nu prinzi GARANTIE: Nu prinzi "Prima casa" fara o alta casa - 30 Iunie 2009
Locuinte sociale pentru tineri si expropriati Locuinte sociale pentru tineri si expropriati
Credite cu dobanzi de numai 4,5% Credite cu dobanzi de numai 4,5%
Ariston România și Crucea Roșie Română au facilitat accesul la apă caldă pentru 240,199 de beneficiari în cele patru ediții ale campaniei Comfort Challenge Ariston România și Crucea Roșie Română au facilitat accesul la apă caldă pentru 240,199 de beneficiari în cele patru ediții ale campaniei Comfort Challenge
Plante la birou si acasa, pentru o atmosfera transformata Plante la birou si acasa, pentru o atmosfera transformata
Wienerberger Romania il numeste pe Iulian Mangalagiu in pozitia de Managing Director Wienerberger Romania il numeste pe Iulian Mangalagiu in pozitia de Managing Director

Vezi mai multe articole