on

Super-peste pentru super-sanatate

20 mai, 2019

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Cand vrei sa mananci peste si nu mai stii ce sa alegi, ia in calcul sardinele. Desi de dimensiuni reduse, sardinele joaca un rol urias in ecosistemele marine. Ele sunt hrana gigantilor oceanelor - balene, foci, rechini - si, totodata, o sursa vitala de proteine sanatoase pentru oameni. Daca inca nu ti-ai delectat papilele gustative cu acest pestisor, da-i o sansa, iar daca l-ai incercat deja, lasa-ne sa iti mai dam cateva motive pentru care ar trebui sa il consumi cu regularitate.

Putina istorie

Nu se stie originea exacta a sardinelor, dar se spune ca au existat in numar impresionant in jurul insulei Sardinia - de unde le vine si numele. Sardinele au fost apreciate dintotdeauna de locuitorii din apropierea marilor, insa Napoleon Bonaparte le-a dat un plus de popularitate. Cum? A venit cu ideea de a face conserve cu sardine!

Valoare nutritionala

Stiai ca o conserva de sardine poate avea la fel de mult calciu precum doua pahare cu lapte?

Sardinele sunt o sursa excelenta de vitamine, minerale, proteine si aminoacizi. De exemplu, 149g sardine reprezinta o portie sanatoasa de vitamine B3, B12, D, seleniu, fosfor, calciu, fier, sodiu. In plus, aceeasi cantitate ofera 36.68g de proteine.

Nu te feri de conserve – chiar daca sardinele sunt o specie perisabila, te vei bucura de proprietatile lor pe termen lung daca le consumi conservate. In plus, pe langa faptul ca sunt bogate in nutrienti, spre deosebire de alti pesti, sardinele sunt mai putin contaminate cu mercur si alte substante chimice.

Ofera suplete pielii

Tuturor ne place sa avem o piele supla, care radiaza, motiv pentru care cheltuim sume uriase pentru cosmetice sau tratamente de infrumusetare. Cu toate acestea, multe dintre incercarile noastre aduc efecte adverse si o gaura in portofel, cand, da fapt, ‚cheia’ e in alimentatie si in modul in care avem grija de starea noastra de spirit. Datorita continutului de vitamine si minerale, sardinele ajuta la reducerea inflamatiei in organism si la mentinerea unui look tanar. 

Excelente pentru un sistem imunitar puternic

Datorita numarului mare de substante benefice organismului uman, sardinele sunt un produs ideal, imbunatatind sistemul imunitar - scutul organismului impotriva „raufacatorilor” care vor sa te imbolnaveasca: virusuri, bacterii etc. Cercetarile au aratat ca uleiul extras din sardine poate mari numarul de celule responsabile de sistemul imunitar, ceea ce le face si mai atractive pentru consum.

Un ajutor in curele de slabire

Consumand sardine iti ajuti metabolismul sa fie mai rapid si sa arda mai repede grasimile. In combinatie cu un program de sport, mancarea te ajuta, practic, sa ai corpul pe care care ti-l doresti. Daca ai in plan sa pierzi cateva kilograme sau doar sa te mentii in forma, atunci e obligatoriu sa introduci sardinele in dieta. 

Cum sa le mananci?

• Caleste fasii de ardei rosu cu usturoi zdrobit, adauga o conserva Eva sardine in ulei vegetal si toarna compozitia peste o portie de paste.

• Zdrobeste continutul unei conserve Eva sardine in sos tomat si amesteca-l cu cativa cartofi fierti. Adauga putin patrunjel tocat si ai o gustare delicioasa!

• Adauga pestisorii dintr-o conserva Eva sardine in ulei vegetal cu lamaie in mixul preferat de salata sau pe un blat de pizza facut in casa.

S de la Sardina vine de la Super-peste si de la Sanatate!

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Organizarea corecta a alimentelor in frigider Organizarea corecta a alimentelor in frigider
Beneficiile uleiurilor vegetale presate la rece Beneficiile uleiurilor vegetale presate la rece
Beneficiile pepenelui rosu Beneficiile pepenelui rosu
Vrei un mediu mai sanatos? Recicleaza! Vrei un mediu mai sanatos? Recicleaza!
Cartier Hub transforma un cartier intr-o comunitate! Cartier Hub transforma un cartier intr-o comunitate!
Rutina post-alergare: echilibru intre aportul si pierderile de lichide, consum de carbohidrati si proteine Rutina post-alergare: echilibru intre aportul si pierderile de lichide, consum de carbohidrati si proteine

Vezi mai multe articole