on

1 septembrie | Ziua mondiala de rugaciune pentru ingrijirea Creatiei

05 septembrie, 2020

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Din anul 2015, pe 1 septembrie, Biserica catolica sarbatoreste Ziua de rugaciune pentru ingrijirea Creatiei. Anul acesta, care marcheaza si a cincizecea aniversare a Zilei Pamantului, tema aleasa de familia ecumenica pentru a marca Timpul Creatiei a fost “Jubileu pentru pamant”. In Sfanta Scriptura, Jubileul este definit ca un timp sacru pentru a aminti, a se intoarce, a se odihni, a repara si a se bucura.

Credem ca multi dintre noi au inceput sa constientizeze cat de important este sa ii oferim si pamantului un timp de repaos, ba mai mult decat atat - cat de important este sa reducem si sa limitam nivelul de poluare, sa reciclam si sa sa ajutam natura sa renasca. Din aceste motive, noi, echipa Misiunea Casa, vom sustine pe cat de mult posibil, initiativele verzi ale partenerilor nostri.  Iata o initiativa de laudat a grupului VELUX.

 

Grupul VELUX se angajeaza sa reduca viitoarele sale emisii de carbon si sa captureze amprenta sa istorica de carbon de la infiintarea companiei in 1941 – in total 5,6 milioane de tone de CO2.. Acest lucru va fi realizat in colaborare cu WWF, prin proiecte forestiere care vor aborda schimbarile climatice, cu scopul de a opri pierderea habitatului si de a pastra biodiversitatea, imbunatatind mijloacele de subzistenta locale. [i]

Compania VELUX si-a anuntat astazi noul sau angajament de a deveni integral neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon (Lifetime Carbon Neutral) pana la aniversarea sa de 100 de ani, in 2041. Prin acest angajament, amprenta istorica de carbon a celui mai mare producator de ferestre de mansarda din lume – totalizand 5,6 milioane de tone de CO2 (domeniile de aplicare 1 si 2[ii]) emise de la infiintarea sa in 1941 – va fi capturata prin proiectele de conservare a padurilor derulate de WWF (World Wide Fund for Nature).

 

Privind spre viitor, Grupul VELUX se angajeaza, de asemenea, sa reduca dramatic emisiile de carbon ale companiei si ale lantului sau valoric (domeniile de aplicare 1, 2 si 3[iii]), in conformitate cu Acordul de la Paris cu privire la cea mai ambitioasa actiune de a reduce incalzirea globala cu 1,5°C .

 

Amprenta de Carbon Integral Neutra este un nou angajament initiat de Grupul VELUX si dezvoltat impreuna cu WWF International pentru asumarea responsabilitatii atat pentru emisiile de carbon din trecut, cat si pentru cele viitoare. Acest angajament inovator va captura amprenta istorica de carbon conservand, in acelasi timp, padurile naturale, de nepretuit, si fauna salbatica din intreaga lume, pentru generatiile actuale si viitoare.

 

David Briggs, CEO al Grupului VELUX a declarat: „Planeta se confrunta cu o grava criza climatica si a naturii, iar acest lucru necesita actiuni exceptionale. In conformitate cu valorile companiei noastre, ne straduim sa facem mai mult. De aceea, am dezvoltat Amprenta de Carbon Integral Neutra. Este un angajament inovator care implica un parteneriat de 20 de ani cu WWF cu scopul de a capta echivalentul emisiilor noastre istorice de carbon pana in 2041. De asemenea, vom reduce dramatic viitoarele noastre emisii de CO2 si le vom cere furnizorilor nostri sa faca acelasi lucru. Speram ca alte companii vor fi inspirate pentru a deveni „neutre din puncte de vedere al emisiilor de carbon”, astfel incat sa cream un viitor durabil pentru toti.”

Grupul VELUX va colabora cu WWF, astfel incat sa devina o companie neutra de carbon, investind in urmatorii 21 de ani in proiecte forestiere si de biodiversitate dezvoltate special. Acest lucru va contribui la stoparea pierderii habitatelor, a defrisarilor si a degradarii terenurilor, care ameninta biodiversitatea ecosistemelor forestiere din intreaga lume, in timp ce se va lucra cu comunitatile locale si in beneficiul acestora. Primele doua dintre aceste proiecte forestiere vor avea loc in Uganda si Myanmar.

 

In Uganda, accentul va fi pus pe refacerea padurilor degradate, pe cultivarea de noi paduri si pe protejarea padurilor naturale ramase printr-o gama larga de masuri. Proiectul va viza, de asemenea, plantarea de copaci in paduri, alte sisteme agroforestiere, dar si impaduriri in afara zonelor protejate pentru a satisface cererea de diverse produse forestiere si pentru a reduce presiunea asupra padurilor naturale. Proiectul din Myanmar vizeaza conservarea biodiversitatii unice si a peisajului forestier al orasului Tanintharyi din Myanmar, in stransa colaborare cu si in beneficiul comunitatilor locale.

 

„Avand in vedere impactul crizelor de clima si natura, este nevoie urgenta de actiune pentru a construi un viitor mai optimist si mai durabil pentru toti. Angajamentul pe viata al Grupului VELUX, de a avea o amprenta de carbon integral neutra, reprezinta un pas important pe care si alte companii ar putea sa-l urmeze”, a declarat Marco Lambertini, Director General al WWF International.

 

„Adoptarea unui angajament aliniat limitei de 1,5°C referitoare la incalzirea globala, pentru a proteja in acelasi timp peisajele forestiere importante si biodiversitatea - plus beneficiile pe care le ofera comunitatilor si economiei – aceste actiuni sunt in conformitate cu un viitor responsabil fata de clima si natura pozitiva, care va servi drept fundament pentru realizarea tuturor Obiectivelor de Dezvoltare Durabila. Impreuna, speram ca si alte organizatii sa fie inspirate de amprenta de carbon neutra VELUX si sa ridice responsabilitatea pentru actiuni globale cu privire la natura si clima."

 

Parteneriatul cu WWF se incadreaza in Strategia de Sustenabilitate 2030 a Grupului VELUX, care include angajamentul de a stabili un obiectiv de reducere a emisiilor bazat pe stiinta prin intermediul initiativei Science Based Targets[iv]. Pentru a-si transforma business-ul, Grupul VELUX va accelera investitiile in eficienta energetica la locatiile sale de productie, va trece la energie regenerabila, va achizitiona 100% energie electrica regenerabila si totodata va schimba substantial modul in care achizitioneaza materiale.

 

Pentru mai multe informatii despre initiativa „Amprenta de carbon integral neutra” si despre proiectele de conservare a padurilor in centrul parteneriatului cu WWF, va rugam sa vizitati: https://www.velux.ro/despre-velux/lifetime-carbon-neutral
 

Everyone needs a healthy home, including Mother Nature! Va invitam sa vizionati si clipul urmator:

 

Despre Grupul VELUX

De mai bine de 80 de ani, Grupul VELUX creeaza spatii mai bune de locuit, aducand lumina naturala si aerul proaspat in casele oamenilor din intreaga lume. Portofoliul de produse cuprinde ferestre de mansarda si luminatoare modulare, ferestre pentru acoperis terasa, rulouri decorative, parasolare si rolete, precum si solutii pentru locuinte inteligente. Aceste produse ajuta la asigurarea unui climat interior sanatos si durabil, pentru munca si invatare, pentru joc si amuzament. Lucram la nivel global - cu vanzari si operatiuni de productie in peste 40 de tari si aproximativ 11.500 de angajati in intreaga lume. Grupul VELUX este detinut de VKR Holding A/S, o societate pe actiuni detinuta integral de fundatii non-profit (THE VELUX FOUNDATIONS) si de familie. In 2019, VKR Holding a avut venituri totale de 2,9 miliarde EUR, iar Fundatiile VELUX au donat 178 de milioane EUR in granturi caritabile.

Despre VELUX Romania

De 23 de ani, mai exact din 19 mai 1997, VELUX Romania aduce lumina si aerul proaspat si in casele din Romania si Republica Moldova. VELUX Romania are sediul central si depozitul in Brasov, alegerea unui oras din centrul tarii fiind de la inceput o decizie strategica pentru distribuirea optima a produselor. Compania se implica constat in cauze sociale si in viata comunitatii brasovene.

Despre WWF

WWF este o organizatie independenta de conservare, cu peste 30 de milioane de sustinatori si o retea globala activa in aproape 100 de tari. Misiunea noastra este de a opri degradarea mediului natural al planetei si de a construi un viitor in care oamenii sa traiasca in armonie cu natura, prin conservarea diversitatii biologice a lumii, asigurandu-ne ca utilizarea resurselor naturale regenerabile este sustenabila si promovand reducerea poluarii si a consumului risipitor.

 

 


[i]– Astazi, nu exista o metodologie standard pentru modul de calcul al unei amprente istorice de carbon. De exemplu, adesea nu exista date despre factorii de emisie si date privind consumul de energie pentru perioade aflate cu mult timp in urma. Prin urmare, Grupul VELUX a dezvoltat o metoda de calcul a emisiilor de carbon pe durata sa de viata. Aceasta metoda se bazeaza pe standardul recunoscut al Greenhouse Gas Protocol Corporate si se aplica datelor istorice. Aceasta metodologie unica, inclusiv ipotezele de baza, sunt verificate independent de Carbon Trust si revizuite de expertii de la WWF.

[ii] – definirea domeniilor 1 si 2. Domeniul de aplicare 1 (emisii directe provenite din surse detinute sau controlate, de exemplu, instalatii ale companiei, autoturisme de firma). Domeniul de aplicare 2 (emisii indirecte provenite din producerea de energie electrica, abur, incalzire si racire achizitionate consumate de societatea raportoare).

[iii] – definitia domeniului de aplicare 3 include toate celelalte emisii indirecte care apar in lantul valoric al unei societati (de exemplu, bunuri si servicii achizitionate, generarea de deseuri si transport)

[iv] – Initiativa The Science Based Targets invita companiile pentru a-si stabili obiective bazate pe stiinta si pentru a-si spori avantajul competitiv in tranzitia catre economia cu emisii scazute de dioxid de carbon. Initiativa este o colaborare intre CDP, United Nations Global Compact, World Resources Institute (WRI) si World Wide Fund for Nature (WWF) si unul dintre angajamentele We Mean Business Coalition. Initiativa defineste si promoveaza cele mai bune practici in stabilirea obiectivelor bazate pe stiinta, ofera resurse si indrumari pentru a reduce barierele din calea adoptarii si evalueaza si aproba in mod independent obiectivele companiilor.

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Dremel lanseaza noile pistoale de lipit - Dremel 920 si 940 Dremel lanseaza noile pistoale de lipit - Dremel 920 si 940
Zile norocoase pentru clientii Praktiker Romania: 3 masini au fost deja castigate! Zile norocoase pentru clientii Praktiker Romania: 3 masini au fost deja castigate!
463 de firme s-au inscris la INDAGRA 2019, iar 90% din suprafata expozitionala este ocupata 463 de firme s-au inscris la INDAGRA 2019, iar 90% din suprafata expozitionala este ocupata
Mansardare Mansardare
Romania, mult sub tarile din regiune la constructia de locuinte Romania, mult sub tarile din regiune la constructia de locuinte
Carrefour Romania inaugureaza cel mai nou hipermarket in centrul comercial ParkLake Carrefour Romania inaugureaza cel mai nou hipermarket in centrul comercial ParkLake

Vezi mai multe articole