Alegerea mobilierului pentru birou

14 februarie, 2012

comenteaza trimite unui prieten printeaza

In cazul in care ai un job dar nu esti agent de vanzari, sa prestezi zilnic cel putin 6 ore de munca de teren, inseamna ca biroul este locul in care iti petreci cea mai mare parte a timpului constient din zi. Exact, calculeaza cu atentie si ai sa descoperi ca cele mai multe ore in care este treaz, constient si lucid nu le petreci acasa. Aceasta inseamna ca mobilierul biroului tau trebuie ales si amenajat astfel incat sa-ti asigure confort si eficienta maxima, pentru ca tu sa te simti in largul tau si sa-ti poti realiza task-urile zilnice cu maxima eficienta.
 
In primul rand, dincolo de aspect, design, culori, mobilierul pentru birou trebuie sa
mobilier birou
asigure conditii de munca dinamice si ergonomice. Obiectele muncii sa aiba un loc bine stabilit, sa fie asezate cat mai accesibil pentru executant, in functie de frecventa utilizarii lor.
 
Punctul central in alegerea si amenajarea biroului il constituie scaunul. Acesta trebuie sa asigure corpului o pozitie confortabila si un efort muscular cat mai redus pentru mentinerea stabilitatii si echilibrului corpului. Scaunul ales trebuie sa fie prevazut cu rotile, pentru a putea sa te deplasezi in perimetrul biroului fara sa te ridici de pe scaun. Totodata scaunul trebuie sa fie prevazul cu manene pentru maini si spatar cat mai inalt, pentru o pozitie confortabila a spatelui si coloanei vertebrale. Si nu in ultimul rand, scaunul trebuie sa permita ajustarea inaltimii.
 
Biroul. Indiferent ca are forma unei banale mese sau are un design sofisticat, cu jonctiuni si extensii, biroul trebuie sa aiba o suprafata optima. Daca este prea mic, calculatorul dosarele si obiectele vor fi inghesuite pe birou; daca este prea mare, va lasa senzatia de risipa a spatiului. Este foarte important ca biroul sa aiba suficienta latime pentru a putea sa-ti asezi monitorul la o distanta confortabila pentru ochi.
 
Sub birou, sau in laterala lui, va sta intotdeauna un rollbox. Prevazut cu rotile, pentru a putea fi usor mutat dintr-un birou intr-altul. 3 sertare sunt suficiente pentru a depozita obiecte personale, dosare aflate in lucru sau in stand-by, papetarie. Este obligatoriu ca sertarele sa poata fi incuiate, mai ales daca lucrezi cu documente, acte si rapoarte care au un anumit grad de confidentialitate. Fii cu bagare de seama si nu pierde cheita.
 
In ultimul rand, un birou are nevoie si de cel putin un dulap. De obicei nu-l vei folosi singur, ci il vei imparti cu ceilalti colocatari ai biroului (asta in cazul in care nu esti un manager care are birou propriu). Aici vor sta dosarele finalizate, de obicei 1-2 ani, pana cand vor fi mutate in arhiva firmei.
 
Nu uita, cuvantul de ordine in alegerea mobilierului pentru birou este «ergonomic».

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Baldachinul Baldachinul
Cum sa alegi masa si scaunele de dining perfecte: sfaturi si recomandari Cum sa alegi masa si scaunele de dining perfecte: sfaturi si recomandari
Magia Ordinii in Casa ta cu Mobila Handmade Magia Ordinii in Casa ta cu Mobila Handmade
Ghidul complet pentru alegerea mobilierului de birou perfect Ghidul complet pentru alegerea mobilierului de birou perfect
Tipuri de lemn romanesc pentru fabricarea mobilei Tipuri de lemn romanesc pentru fabricarea mobilei
Reinventarea paletilor de lemn Reinventarea paletilor de lemn

Vezi mai multe articole