Ce trebuie sa stiti daca va schimbati domiciliul

01 septembrie, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

V-ati mutat dintr-o localitate intr-alta si trebuie sa va faceti mutatia? Libertatea va spune de ce acte aveti nevoie pentru obtinerea unei noi carti de identitate si unde trebuie sa va adresati.
 
Potrivit prevederilor legale in vigoare, pentru noua carte de identitate pe care o veti obtine in urma mutatiei, aveti nevoie de urmatoarele documente:
- cerere pentru eliberarea actului de identitate;
- certificatul de casatorie, in cazul persoanelor casatorite, sau al sotului supravietuitor, original si copie;
- hotararea de divort definitiva si irevocabila, dupa caz, original si copie;
- documentul cu care se face dovada adresei de domiciliu, original si copie;
- chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate;
- certificatul de nastere, original si copie;
- documentul cu care se face dovada achitarii, in conditiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru.
 
Toate documentele se depun personal de catre solicitant, la Serviciul Public Comunitar local de evidenta a persoanelor de la locul de domiciliu sau resedinta a persoanei fizice, care va elibera si noua carte de identitate, conform art.13 al Ordonantei de Urgenta a Guvernului nr. 97/2005, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 290/2005.
 
In cazul in care va veti schimba domiciliul din nou, sunteti obligat sa solicitati Serviciului de Evidenta a Persoanelor eliberarea unei noi carti de identitate in termen de 15 zile de cand parasiti locuinta.
 
Noul buletin e gata in maximum 45 de zile
 
Potrivit reprezentantilor Primariei Municipiului Bucuresti, 'Noul buletin (carte) de identitate va fi eliberat in 30, respectiv 45, de zile de la depunerea tuturor documentelor, in functie de cum dispune seful Serviciului Public Comunitar de Evidenta a Persoanelor'. Odata cu trecerea noii adrese in buletinul dv., e necesar sa schimbati si toate celelalte documente pe care este trecuta adresa de domiciliu.
 
Declaratia scrisa de primire in spatiu, obligatorie
 
Atentie! In situatia in care nu sunteti titularul imobilului de la adresa de domiciliu sau resedinta, este necesara prezenta proprietarului la Serviciul Public comunitar local de Evidenta a Persoanelor pentru declaratia scrisa de primire in spatiu, care se da in fata lucratorului de la Evidenta Persoanelor. Daca gazduitorul nu se poate prezenta la serviciul de Evidenta a Persoanelor, declaratia de primire in spatiu poate fi consemnata si la notariat.
 
Sursa: Libertatea

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

 Lansarea vopselelor Tambour pe piata romaneasca Lansarea vopselelor Tambour pe piata romaneasca
Castigatorii celei de-a treia editii regionale Bringing Light to Life 2020 Architectural Design Awards Castigatorii celei de-a treia editii regionale Bringing Light to Life 2020 Architectural Design Awards
Expertizarea imobilelor cu risc seismic, obligatorie pentru proprietari Expertizarea imobilelor cu risc seismic, obligatorie pentru proprietari
Idei pentru o gradina Idei pentru o gradina "energizanta"
Imobiliarele. Cand urma nu scapa turma Imobiliarele. Cand urma nu scapa turma
Vivre sarbatoreste International Black Friday si in Romania, cu reduceri de pana la 90% Vivre sarbatoreste International Black Friday si in Romania, cu reduceri de pana la 90%

Vezi mai multe articole