on

Grupul Wienerberger are performante bune in primul semestru din 2017

18 august, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Wienerberger AG anunta o performanta buna in primul semestru din anul 2017. Oferind comentarii  cu privire la dezvoltarea Grupului din aceste prime sase luni, Heimo Scheuch, Chief Executive Officer al Wienerberger AG, afirma:

„Sunt multumit de rezultatele bune pe care le-a obtinut Grupul Wienerberger in prima jumatate a acestui an. Am observat ca tendintele divergente de dezvoltare a pietelor de blocuri ceramice si tevi au fost principalul nostru catalizator pentru Divizia Europeana de Materiale Ceramice si pentru Divizia Europeana de Tevi. In ultimele luni, ne-am concentrat pentru implementarea consistenta a strategiei noastre, ne-am intensificat eforturile pentru dezvoltarea relatiilor cu clientii nostri, am lansat produse si solutii inovative si am implementat activitati din planul nostru de dezvoltare in zona digitala. Mai mult de atat, exploram in mod sustinut alte oportunitati de crestere a diferitelor arii de business si, in egala masura, de optimizare a structurilor si proceselor existente. Am demonstrat din nou ca putem creste chiar si intr-un mediu provocator.”

Dupa o dezvoltare foarte buna a afacerii in primele trei luni, performanta pietelor in al doilea trimestru al anului 2017 a fost in concordanta cu asteptarile Grupului. Astfel, Wienerberger si-a crescut veniturile cu 4% ajungand la 1,528.7 milioane Euro in prima jumatate a anului. Efectele negative ale diferentelor de curs valutar cauzate de evolutia cursului pentru lira sterlina si pentru lira turceasca au diminuat veniturile cu 10.1 milioane Euro. EBITDA a ajuns la 190.1 milioane Euro, in crestere cu 7% fata de aceeasi perioada de anul trecut. In timp ce evolutia cursurilor valutare a avut o influenta negativa de -3.6 milioane Euro in EBITDA, vanzarile de active imobiliare au generat o contributie pozitiva in valoare de 8 milioane Euro. Cresterea profitului net de la 27.1 milioane Euro in primul semestru al anului 2016 la 41.7 milioane Euro in primul semestru al anului 2017 reflecta o dezvoltare foarte satisfacatoare.

Evolutia activitatii diviziilor Grupului

Crestere puternica a activitatii cu blocuri ceramice in Europa

Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii a inregistrat o dezvoltare puternica si constanta a afacerii in Vestul si Estul Europei. Acest lucru a fost posibil datorita unei usoare cresteri a activitatii in domeniul constructiilor rezidentiale, ceea ce a permis companiei Wienerberger optimizarea preturilor si cresterea volumului  vanzarilor pentru toate grupele de produse. In Marea Britanie, cresterea cererii si optimizarea stocurilor de-a lungul lantului de aprovizionare a condus la o sporire a vanzarilor de produse ceramice pentru fatada si de tigla ceramica. Drept urmare, s-a inregistrat o crestere a veniturilor si a castigurilor in pofida devalorizarii lirei sterline.

Piata belgiana a suferit de o lipsa de materiale speciale pentru izolare termica (panouri izolatoare PUR/PIR pentru acoperis si pentru zidarie), ceea ce a determinat intarzierea finalizarii proiectelor de constructii. Cu toate acestea, Wienerberger a reusit sa compenseze impactul asupra vanzarilor prin preturi medii mai mari. Activitatea cu blocuri ceramice din Olanda a beneficiat de o usoara crestere a cererii. Piata de constructii rezidentiale noi din Franta a inregistrat, de asemenea, o tendinta ascendenta, in timp ce cererea in segmentul de locuinte individuale si duplexuri din Germania a scazut. Activitatea in Europa de Est a fost puternica in aproape toate tarile din regiune. Piata austriaca a constructiilor rezidentiale s-a mentinut la un nivel stabil satisfacator. In general, aceasta a condus la o crestere cu 6% a veniturilor Diviziei Europene de Materiale Ceramice pentru Constructii, pana la 868.7 milioane Euro si o crestere semnificativa a EBITDA cu 19% de pana la 148.1 milioane Euro.

Un context provocator pentru Divizia Europeana de Tevi si Pavaje

Veniturile Diviziei Europene de Tevi si Pavaje au fost relativ stabile la 500.1 milioane Euro, in comparatie cu nivelul de 503.9 milioane Euro de anul trecut. Acest lucru a fost posibil datorita unei cereri constante pe aproape toate pietele. In Europa de Est observam o reluare a licitatiilor din sectorul public pentru proiectele de infrastructura finantate de UE. Cu toate acestea, tinand cont de durata mai lunga de timp dintre licitatie si executia proiectului, impactul asupra activitatii din regiune se materializeaza mai lent. EBITDA pentru aceasta Divizie a scazut cu 28%, pana la 37.8 milioane Euro pentru perioada raportata, pricipalul motiv fiind evolutia afacerii cu tevi de plastic din Europa de Vest. Pe de o parte, castigurile au fost influentate de nivelul scazut al comenzilor pentru proiectele internationale, iar pe de alta parte cresterea preturilor materiilor prime poate fi transmisa pietei de profil intr-un timp mai indelungat. Cresterea veniturilor din domeniul tevilor ceramice, din sectorul Est European a tevilor de plastic si a pavajelor din beton, nu a fost suficienta pentru a compensa deficitul.

Cresterea veniturilor pentru Divizia Nord-Americana

In general, Divizia Nord-Americana a avut o evolutie buna pentru prima jumatate a anului. Compania Wienerberger a beneficiat de cresterea activitatii pentru construirea de noi locuinte individuale sau duplexuri si a reusit sa-si sporeasca vanzarile de produse ceramice pentru fatade cu preturi medii usor imbunatatite. Dupa un inceput bun in acest an, activitatile din Canada au fost incetinite din cauza zapezii si a conditiilor meteo nefavorabile din al doilea trimestru. Rezultatele afacerii cu tevi din plastic au fost satisfacatoare. In total, Divizia Nord-Americana a generat venituri de 154.6 milioane Euro, in crestere cu 9% fata de anul precedent si o crestere semnificativa a EBITDA cu 21%, pana la 13.2 milioane Euro.

Perspectiva si strategie

Obiectivul de business pentru acest an ramane neschimbat

Tendinta de usoara crestere a activitatii  pentru constructii rezidentiale din Europa este asteptat sa continue, cu dezvoltari pozitive a pietelor din Europa de Est si cu tendinte divergente ale pietelor din Europa de Vest. Divizia Europeana de Materiale Ceramice pentru Constructii anticipeaza, prin urmare, o crestere semnificativa a veniturilor si castigurilor. In ceea ce priveste Divizia Europeana de Tevi si Pavaje, Wienerberger prevede o imbunatatire a activitatii in Europa de Est in segmentul tevilor de plastic si a pavajelor din beton, pe masura ce cererea va creste datorita relansarii licitatiilor pentru proiectele de infrastructura finantate de UE.

In timp ce pietele principale din Europa de Nord continua sa functioneze bine si cresterile de preturi vor compensa marirea costurilor pentru materiile prime, activitatea aferenta proiectelor internationale va ramane redusa. In ceea ce priveste Divizia Nord-Americana, asa cum se vede astazi, Wienerberger considera o crestere organica a veniturilor.

„Ne-am stabilit obiective foarte ambitioase pentru anul 2017. Pentru a indeplini aceste obiective, ne vom intensifica eforturile in toate sectoarele activitatii noastre. Intentionam sa monitorizam oportunitatile de dezvoltare, sa ne optimizam activitatea in continuare, sa ne consolidam pozitia de lider inovator in industria noastra si sa ne concentram atentia spre client, cel care se afla in centrul intregii noastre activitati. Sunt increzator ca vom reusi sa crestem organic EBITDA pentru Grupul nostru la 415 milioane Euro in 2017”, concluzioneaza Heimo Scheuch, confirmand obiectivul  Groupului pentru acest an.

Pentru raportul complet al primului semestru din 2017, prezentarea video realizata de Heimo Scheuch, CEO Wienerberger AG, si rezultate actuale, precum si inregistrarea conferintei de presa prin care au fost comunicate aceste rezultate, va rugam sa accesati pagina www.wienerberger.com.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Locuinta veche, avans pentru o casa noua Locuinta veche, avans pentru o casa noua
Impozite mai mari pentru locuintele de lux Impozite mai mari pentru locuintele de lux
Tendinta Producatorii cu produse pe stoc au redus preturile cu 5-10% - 16 Noiembrie 2009 Tendinta Producatorii cu produse pe stoc au redus preturile cu 5-10% - 16 Noiembrie 2009
Ilfovul nou, mai ieftin decat Bucurestiul vechi Ilfovul nou, mai ieftin decat Bucurestiul vechi
Dezvoltatorii absenti de la targul imobiliar: Suntem mai atenti pe ce dam banii - 09 Februarie 2009 Dezvoltatorii absenti de la targul imobiliar: Suntem mai atenti pe ce dam banii - 09 Februarie 2009
La ROMEXPO începe #TotulPentruCasaTa2022 La ROMEXPO începe #TotulPentruCasaTa2022

Vezi mai multe articole