on

Tu stii ce prevede Legea asociatiilor de proprietari? Partea a II-a

05 noiembrie, 2015

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Prima parte a articolului dedicat prevederilor din Legea asociatiilor de proprietari o gasesti aici. Pentru ca sunt multe aspecte de luat in seama, iata alte prevederi referitoare la penalizari, litigii, administratori si sanctiuni.

Asociatia de proprietari poate stabili un sistem propriu de penalizari pentru orice suma cu titlu de restanta, afisata pe lista de plata. Penalizarile nu vor fi mai mari de 0,2% pentru fiecare zi de intarziere si se vor aplica numai dupa o perioada de 30 de zile care depaseste termenul stabilit pentru plata, fara ca suma penalizarilor sa poata depasi suma la care s-au aplicat. Termenul de plata a cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari, afisate pe lista lunara de plata, este de maximum 20 de zile calendaristice.

Asociatia de proprietari are dreptul de a actiona in justitie pe orice proprietar care se face vinovat de neplata cotelor de contributie la cheltuielile asociatiei de proprietari mai mult de 90 de zile de la termenul stabilit. Actiunea asociatiei de proprietari este scutita de taxa de timbru. Sentinta data in favoarea asociatiei de proprietari, pentru sumele datorate de oricare proprietar, poate fi pusa in aplicare pentru acoperirea datoriilor prin orice modalitate permisa de Codul de prcedura civila.

Consiliile locale organizeaza in cadrul aparatului propriu un compartiment specializat in sprijinirea si indrumarea asociatiilor de proprietari.

Nu oricine poate fi administrator al unei asociatii de proprietari. Persoanele fizice care au calitatea de administrator de imobile sunt atestate de catre primar, la propunerea compartimentelor specializate din cadrul autoritatii administratiei publice locale, in baza unei hotarari a consiliului local. Atestatul are drept scop certificarea calitatilor profesionale ale persoanelor care doresc sa practice activitatea de administrare a imobilelor la asociatiile de proprietari.

Constituie contraventii urmatoarele fapte:

- neluarea de catre proprietari, de catre asociatia de proprietari sau de catre comitetul executiv al asociatiei de proprietari a tuturor masurilor necesare pentru repararea si mentinerea in stare de siguranta a cladirii si a instalatiilor comune aferente (ascensor, hidrofor, instalatii de alimentare cu apa, de canalizare, de incalzire centrala, de preparare si distribuire a apei calde, instalatii electrice si de gaze, centrale termice, crematorii, instalatii de colectare a deseurilor, instalatii de antena colectiva, telefonie etc) pe toata durata existentei acestora;
- neindeplinirea atributiilor de catre presedinte, membrii comitetului executiv, cenzori, administrator de imobil;
- neexecutarea de catre proprietar a lucrarilor de intretinere, reparatii sau de inlocuire a elementelor de constructii si instalatii aflate in proprietatea sa individuala, daca aceasta este de natura sa aduca prejudicii celorlalti proprietari;
- schimbarea de catre proprietar a destinatiei locuintei fara autorizatiile si aprobarile legale;
- modificarea aspectului proprietatii comune, precum si a elementelor constructive ale cladirii fara aprobarile si autorizatiile legale.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Amplasarea casei pe teren in regim cuplat Amplasarea casei pe teren in regim cuplat
Verificarea online a cadastrului = economie semnificativa de timp Verificarea online a cadastrului = economie semnificativa de timp
Ce trebuie sa contina contractul de construire Ce trebuie sa contina contractul de construire
Inaltimea maxima a cladirilor Inaltimea maxima a cladirilor
Rolul arhitectului Rolul arhitectului
Ce se poate intampla daca nu respecti Proiectul de Autorizatie de Construire Ce se poate intampla daca nu respecti Proiectul de Autorizatie de Construire

Vezi mai multe articole