Aeroportul care se scufunda

Aeroportul care se scufunda

04 decembrie, 2006

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Aeroportul Kansai este considerat una dintre cele mai mari capodopere ingineresti ale lumii. In Golful Osaka din Japonia este situat Aeroportul International Kansai (Kinki) care este primul offshore din lume, adica un aeroport construit departe de tarmuri. A fost proiectat intr-un stil futuristic, lucrarile fiind finalizate in anul 1994.
Aeroportul Kansai este amplasat la 5 km distanta de tarmurile Insulei Honshu (Hondo) care este de fapt cea mai mare insula japoneza. Avioanele pot decola si ateriza numai inspre si dinspre mare, aeroportul functionand 24 de ore din 24. De fapt este singurul aeroport din Japonia cu program nonstop.
Aeroportul a fost construit in largul marii din doua motive. In apropierea metropolelor, in cazul de fata Osaka, este extrem de greu de gasit un teren adecvat, iar prin construirea aeroporturilor departe de marile orase este menajata populatia din punct de vedere al poluarii fonice.
Cand s-a pus problema construirii unei noi insule, specialistii au inceput sa proiecteze reperele unei insule cu o lungime de 4 km si cu o latime de 1,25 km. La inceput se avea in vedere realizarea unei insule plutitoare, dar concretizarea acesteia ar fi costat mult mai mult decat a costat cea care s-a construit in final, lasand la o parte faptul ca o insula plutitoare nu ar fi avut o stabilitate atat de mare. Pentru construirea insulei a fost nevoie de 5 ani.
Pentru inceput, a fost nevoie sa se transporte, in Golful Osaka, la o adancime de 20 m sub apa, pamant si nisip. Apoi , peste acest strat de pamant si de nisip au fost transportate cu ajutorul slepurilor bucati de piatra sparta. Greutatea pietrei a eliminat in mod gradat apa de pe fundul marii, formandu-se astfel o baza cat se poate de solida. Cu ajutorul computerelor si al satelitilor artificiali se controla tot timpul daca slepurile depozitau piatra transportata pe locurile precis indicate. In final, de jur imprejurul patrulaterului insulei a fost fixat un gard lat de otel.
Proiectul pentru construirea aeroportului a fost facut de Renzo Piano, unul dintre arhitectii celebrului Centru Pompidou din Paris. Lucrarile de constructie pentru aeroport au demarat inainte de finalizarea insulei.
Echipa condusa de Renzo Piano a decis sa construiasca o cladire lunga de 1.700 m, in care pasagerii sa poata circula lejer dintr-o parte in cealalta, de la intrare si pana la avioanele care urmau sa decoleze. Partea centrala a cladirii are patru etaje si un acoperis curbat, schita acesteia semanand cu aripa unui avion.
Cladirea destinata pasagerilor este construita din sticla si din otel. Totul este amplasat pe
o insula creata de mana omului. Cladirea principala are o lungime de 1,7 km, fiind astfel una dintre cele mai lungi cladiri din lume.
Cei 900 de stalpi de sustinere ai cladirii sunt controlati in permanenta, existand astfel posibilitatea sa se regleze inaltimea acestora. Acest lucru este extrem de important, pentru ca insula inca nu s-a "asezat" definitiv la locul ei, astfel ca inca se va mai scufunda cativa ani. In fiecare an cladirea se scufunda cate 30 de centimetri.
Aeroportul este legat de uscat printr-un pod cu doua nivele: pe primul nivel trec sine de cale ferata, iar cel de-al doilea este destinat mijloacelor de transport in comun. Aeroportul Kansai are doar o singura pista, dar anual pe aceasta se efectueaza 160.000 de decolari si de aterizari, fiind deserviti 25 de milioane de pasageri.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Interviu cu Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner PIATRAONLINE Interviu cu Mariana Constantinescu-Bradescu, Managing Partner PIATRAONLINE
Improspatarea designului interior cu investitii minime Improspatarea designului interior cu investitii minime
Neogoticul de Bucuresti Neogoticul de Bucuresti
Curtea Veche Curtea Veche
Griul. Versatilitatea non-culorii Griul. Versatilitatea non-culorii
Inscrierile la A' Design Award & Competition continua pana pe 28 Februarie 2021 Inscrierile la A' Design Award & Competition continua pana pe 28 Februarie 2021

Vezi mai multe articole