on

Cine este Virgil Lixandru, Sales Manager Somfy Romania & Moldova

30 noiembrie, 2023

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Somfy România, lider în automatizarea soluțiilor de umbrire și acces în locuințe și clădiri, dar și un jucător cheie în industria smart home, anunță schimbări la nivel de management începând cu 1 ianuarie 2024, moment în care Vlad Rovo, actualul Country Manager Somfy România și Republica Moldova va preda conducerea către Virgil Lixandru, Sales Manager Somfy România și Moldova, alături de care a planificat și implementat acțiunile de dezvoltare a companiei.

 

Începând cu 1 Ianuarie 2024, Vlad Rovo se va alătura echipei globale de Sales Excellence din cadrul Somfy Group, unde va fructifica experiența acumulată în cei peste 17 ani de activitate, pentru a implementa proiecte de digitalizare cu rol transformațional în activitatea echipelor de vânzări ale filialelor grupului.

 

cine e noul director al SOMFY Romania

 

În perioada 2017 - 2023, sub managementul lui Vlad Rovo, compania Somfy a regândit abordarea locală, prin inaugurarea de noi puncte de lucru, extinderea acoperirii în teritoriu și modificarea fluxurilor logistice, a lansat pe piața locală soluțiile de casă inteligentă, precum și tehnologia IO-homecontrol, game de produse inteligente pentru supravegherea video și controlul temperaturii, două programe în care au fost înrolați partenerii specializați - Somfy Expert și Lead Management și a aderat în organizații cu focus pe eficiență energetică.

Astăzi, compania și-a triplat cifra de afaceri, înregistrând 21,5 milioane de lei în anul 2022,  are peste 4.000 de locuințe inteligente care sunt conectate prin platforma Somfy și peste 30.000 de dispozitive pe care acestea le controlează: sisteme de umbrire, automatizări de acces, senzori, termostate, camere video și echipamente compatibile de la parteneri indus-triali, conform datelor la nivel de Grup.

”Sunt mândru să las în urmă o echipă unită și bine pregătită, alături de care am construit o companie solidă, un business de trei ori mai mare astăzi față de momentul preluării, cu o infrastructură modernă și un grad ridicat de digitalizare, cu programe de loializare și de marketing pentru rețeaua de parteneri, cu procese și politici comerciale clare și transpa-rente și, nu în ultimul rând, cu un brand awareness crescut în rândul consumatorilor. Virgil a fost alături de mine în ultimii ani și am convingerea că, sub îndrumarea lui, echipa Somfy România va continua și va accelera această poveste de succes, contribuind la creșterea gradului de siguranță, confort și eficiență energetică a locuințelor din România, într-un moment în care sustenabilitatea nu mai este o opțiune, ci un imperativ”, a declarat Vlad Rovo, Country Manager Somfy România și Moldova.

 

Somfy Contact DIrector General

 

Cine este Domnul Virgil Lixandru?

Înainte de a se alătura companiei Somfy, acesta a acumulat o experiență de aproximativ 15 ani în vânzări, business development și marketing în cadrul mai multor companii din industrie.

A absolvit Academia de Studii Economice din București, urmând și un master în Business Administration, iar de-a lungul carierei a continuat să se dezvolte profesional prin diverse cursuri de marketing, vânzări, project management, planificare strategică , leadership, management etc.

Din noua sa poziție, Virgil va coordona o echipǎ de 8 persoane, alǎturi de care va dezolta afacerile Somfy România,  va consolida și crește portofoliul de clienți și proiecte, urmărind să întărească poziția de lidership a companiei și să implementeze viziunea și valorile grupului pe piața locală: inovarea constantă, centrarea pe client, bunăstarea echipei, sustenabilitate și excelență.

Pentru cititorii Misiunea Casa, am adresat câteva întrebări Domnului Virgil Lixandru, pentru a înțelege mai bine auspiciile noii perioade din viața companiei SOMFY România și a segmentului de piață Smart Tech, atât de important pentru casele viitorului și industria construcțiilor, în general.

 

Redacția Misiunea Casa:  Vă mulțumim pentru timpul acordat acestui interviu, și am dori să intrăm direct în subiect, plecând de la alegerea sediului companiei în  România, și prezența soluțiilor SOMFY în clădirile de birouri. Vă rugăm să adresați câteva cuvinte în acest sens (din datele pe care le deținem, sediul Companiei SOMFY se află în Brașov, în clădirea Brașov Business Park : cum ați ales aceast oraș și acest imobil ? Ce sisteme de umbrire ați implementat în clădiri semnificative de birouri?

 

Domnul Virgil Lixandru: Sediul companiei se află în Brașov, iar din 2023 a fost mutat în Brașov Business Park, o clădire de birouri premium clasa A, care se aliniază cu standardele ridicate de confort, pe care Somfy le are ca prioritate pentru angajații noștri.Dezvoltăm și pe plan local segmentul de proiecte comerciale, având deja implementate sisteme de umbrire automatizate la obiective precum Hotel Mercure Timișoara, De Silva Residence Ma-maia, clădirea Karcher Center București, sediul WILO București, ROSTI Ploiești, parcurile logis-tice CTPark, Arhiva Notarilor Publici Bucuresti, Schaeffler Romania, Magazinele Kaufland, Clǎdi-rea Wittenstein Sibiu şi existǎ discuţii avansate pentru proiecte aflate în curs de construcţie.


Redacția MC: Despre perspectiva ICT. Deoarece sunteți foarte puternic conectați și faceți parte din industria ICT ”Information Communication Technology”: care este punctul de vedere asupra următoarelor aspecte de interes:
 

a. Criterii de selecție a partenerilor (Ce pregătire de profil ar trebui să am, ce teste de tehnologie ar trebui să trec, la ce cursuri ar trebui să particip, pentru a deveni par-tener SOMFY Expert?);

Partenerul eligibil este stabilit printr-o evaluare inițială și trebuie să răspundă pozitiv la mai multe criterii, printre care amintim câteva. Trebuie să se adreseze clienților finali prin activitatea sa; să aibă o cifra de afaceri pe produsele Somfy; să dețină un showroom în care să aloce un spațiu de prezentare pentru produse Somfy și materialele din Pachet Start Expert; să expună produse Somfy printre care hubul de casă inteligentă, TaHoma Switch, să aibă echipă proprie de instalare; să dețină informațiile tehnice necesare pentru promovarea, ofertarea, instalarea și con-figurarea soluțiilor de Casa Conectata Somfy.
Ca parte a acestui program, partenerii Somfy Expert vor avea beneficii exclusive, care includ programe de training, asistență tehnică, logistică și suport de marketing, vizibilitate sporită, apartenența la o comunitate specializată și prioriăți în lansarea unor noi produse în România.

 

b. Aspectele logistice ale fragilității aprovizionării cu componente electronice (ce măsuri veți lua în fața acestei amenințări)

Ca urmare a acțiunilor de reproiectare întreprinse în departamentul de cercetare și dezvoltare al Somfy, am reușit să îmbunătățim semnificativ gradul de disponibilitate al produselor încă de anul trecut. Nu mai avem întârzieri la produse din acest an pe nici o gamă. Acest lucru s-a datorat eficientizării livrărilor prin găsirea unor noi furnizori de componente capabili să satisfacă cererilor fabricilor Somfy la nivel internațional.

 

c. Gradul de adopție al pieței din România, comparativ cu alte piețe din Regiune, din perspectiva IoT, pentru sectorul rezidențial: sunt românii mai deschiși pentru ca-sele SMART?


Am observat că utilizatorii sunt din ce în ce mai informați cu privire la soluțiile de tip IoT, ca ur-mare și cerințele lor au crescut și sunt mai exigenți, atât în comunicarea cu furnizorii de astfel de sisteme, cât și în alegerea soluției care să le împlinească așteptările.
 

Cererea a evoluat spre zona premium, clienţii finali doresc confort ridicat, sunt mai atenţi la desi-gnul produselor achiziţionate, caută soluţii interconectabile, dechise, și se informează din mai multe surse inainte de a face achiziţia.
 

Valurile de căldură din ultimii ani și numărul tot mai mare de zile cu temperaturi ridicate au deter-minat beneficiarii să își instaleze sisteme de umbrire pentru a preveni supraîncălzirea lo-cuințelor. În plus, dinamica vieţii moderne și atenţia la performanţa energetică a clădirilor au creat nevoia de a putea controla echipamentele prin intermediul telefonului mobil, de oriunde și de a crea scenarii automate de locuit adaptate nevoilor fiecăruia, fără a mai fi necersară intervenția din aplicația dedicată. Clienţii doresc să poată fi la curent cu ce se întamplă în locuința lor din orice loc s-ar afla, iar tehnologia Somfy permite acest lucru.

Redacția MC: De asemenea, vă rugăm să ne dezvăluiți câteva puncte de vedere asuprea trendurilor - din perspectiva conducerii SOMFY România și Moldova, având în vedere evoluțiile pieței în domeniul IoT și Smart Home:
 

a. Despre Tendințe și Inovații & Adaptabilitatea la Piața Locală: "Cum vedeți evoluția tehnologiilor de motorizare și comandă pentru sistemele de umbrire în următorii ani, și ce rol joacă inovațiile în IoT în acest context? Având în vedere specificul pieței din România și Moldova, cum se adaptează produsele și soluțiile SOMFY la nevoile și preferințele locale în materie de sisteme automatizate de acces rezidențial și soluții de umbrire solară dinamică?”

 

Produsele și soluțiile Somfy sunt adaptate tehnologic pentru a corespunde standardelor și infrastructurii locale. În era ”Internet of things”, observǎm cǎ este tot mai important să oferim posibilitatea de control al echipamentelor prin intermediul aplicaţiilor dedicate pentru telefoane mobile și tablete, de oriunde, să știm mereu ce se întâmplă în casa noastră din orice loc ne-am afla, iar tehnologia Somfy permite acest lucru. Tendințele sunt așadar îndreptate spre economie de energie și timp, care să îmbunǎtǎţeascǎ confortul și calitatea vieții.


În ceea ce privește partea de inovare, Tocmai a fost făcut un nou pas odată cu lansarea motorului RS100 Solar io (despre care Redacția Misiunea Casa a scris un articol, Nota Redacției), un pilon de bază al portofoliului de produse Somfy, care vizează în primul rând piața de renovare.

RS100 Solar io, un ecosistem sustenabil și independent care folosește energia solară pentru încărcare, este certificat Act For Green. Poate fi combinat cu funcția Smart Comfort de pe TaHoma® pentru a declanșa automat rulourile pentru a se adapta la lumina soarelui.

Pentru automatizarea casei propunem clienţilor noștri posibilitatea de a gestiona, prin intermediul unităţii de comandă Tahoma, nu numai produsele motorizate Somfy, ci și posibilitatea de a-și echipa locuinţa cu produse de la mărci compatibile, parteneri Somfy. TaHoma este una dintre cele mai cuprinzătoare platforme de smart home de pe piață, care poate integra până la 5 proto-coale de comunicație radio (RTS, IO-Homecontrol, Z-Wave, EnOcean, Zigbee 3.0), compatibilă nativ cu peste 1000 de echipamente, integrabile într-un număr de până la 40 scenarii și pro-grame.

 

b. Despre Sustenabilitate și Eficiență Energetică: "Cum contribuie produsele SOMFY la eficiența energetică și sustenabilitatea locuințelor și birourilor, și ce pași face compania pentru a îmbunătăți aceste aspecte?”


Îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor este principala pârghie pentru reducerea emisiilor de carbon, în special în Europa. În calitate de jucător în sectorul locuințelor, SOMFY își face rolul prin dezvoltarea de soluții automate inovatoare pentru deschideri care combină confortul termic, economiile de energie și amprenta redusă de carbon.Soluțiile automatizate Somfy garan-tează o performanță energetică mai ridicată a locuinței, iar Somfy a demonstrat că se menține cu un pas înaintea pieței prin ultimele lansări de prouse. Ne referim aici la cea mai recentă inovație este motorul pentru rulouri inteligente RS100 Solar io, care oferă o economie considerabilă de energie, pentru un stil de viață cu un impact cât mai redus asupra mediului.

 

c. Despre Provocări și Oportunități: "Ce provocări majore ați identificat pe piața din România și Moldova în ceea ce privește adopția tehnologiilor Smart Home, și cum plănuiți să transformați aceste provocări în oportunități?”

Dinamica segmentului nostru de piaţă este legată de cea a sectorului construcţiilor. Riscurile și, in egala măsură oportunităţile, depind în continuare de situaţia economiei românești și, mai ales, de predictibilitatea acesteia.  Somfy continuă dezvoltarea și investițiile în conformitate cu strate-gia sa de business, diversificarea portofoliului de produse și soluţiile pentru casa conectată și eficiente energetic, mai ales având în vedere provocările climatice și exigențele

 

Redacția Misiunea Casa: Vă mulțumim frumos pentru interviul acordat și așteptăm noutățile SOMFY România, pe adresa Redacției!

 

Virgil Lixandru: Cu multă plăcere, îi invităm pe cititorii Misiunea Casa să descopere mai multe noutăți, pe site-ul somfy.ro sau pe canalele noastre de Media Socială!

 

(Acest interviu a fost realizat online, în Noiembrie 2023, prin amabilitatea Doamnei Lidia Dumitru - Agenția de PR MD Communication - căreia-i adresăm mulțumirile noastre!)

 

-------------------------

 

Somfy este liderul mondial în domeniul sistemelor de umbrire, acces și automatizare pentru locuințe și clădiri comerciale.

Compania a fost fondată în Franţa, în anul 1969, iar în prezent are peste 6.000 de angajați în întreaga lume, 8 fabrici în Franța, Italia, Polonia, Tunisia și China, cu afaceri de 1,53 miliarde euro raportate în 2022.
 

În România, compania Somfy a fost înființată în anul 2006, având în prezent o echipă de 11 angajați, două puncte de lucru în București și Brașov, dar și o rețea de parteneri și reprezentanţi teritoriali care asigură acoperirea la nivel naţional.
Portofoliul de produse include o ofertă globală adaptată tuturor tipurilor de aplicații: sisteme de motorizare și comandă destinate tehnicii de umbrire pentru exterior și interior, sisteme automatizate de acces rezidential, soluţii de umbrire solară dinamică și Smart Living.

 

 

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Piata de constructii pentru cladiri rezidentiale, scadere de 7,3% in decembrie - 2 Februarie 2009 Piata de constructii pentru cladiri rezidentiale, scadere de 7,3% in decembrie - 2 Februarie 2009
Previziunile au fost gresite - piata imobiliara nu-si revine, ba e chiar mai rau ca in 2009 - 18 iunie 2010 Previziunile au fost gresite - piata imobiliara nu-si revine, ba e chiar mai rau ca in 2009 - 18 iunie 2010
Lupta cu focul Lupta cu focul
Ariston Thermo Romania a facilitat accesul la apa calda pentru 112.000 de copii si varstnici in cadrul campaniei umanitare Comfort Challenge Ariston Thermo Romania a facilitat accesul la apa calda pentru 112.000 de copii si varstnici in cadrul campaniei umanitare Comfort Challenge
Primele 3.000 de apartamente amanate Primele 3.000 de apartamente amanate
Pretul energiei termice va creste, din iulie, cu circa 5% Pretul energiei termice va creste, din iulie, cu circa 5%

Vezi mai multe articole