Piata imobiliara autohtona - la un pas de blocaj

18 iulie, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Remax: Timpul mediu de vanzare a proprietatilor imobiliare a crescut in ultimele 6 luni cu 20%, ajungand pana la 12 saptamani
 
Perioade de tranzactionare cuprinse intre 5 si 30 de zile
In momentul de fata, piata imobiliara traverseaza o perioada de blocaj ce a inceput sa se simta prin perioadele de tranzactionare care au crescut in ultimele 6 luni cu 20%, ajungand chiar pana la 12 saptamani, precizeaza reprezentantii agentiei imobiliare
click stanga pentru a mari imaginea
Remax.
 
"Timpul mediu de vanzare a proprietatilor imobiliare a crescut in ultimele 6 luni cu 20%, ajungand pana la 12 saptamani. Daca insa pretul de vanzare este cu 10 - 30% sub preturile actuale de pe piata, cladirea sau locuinta se vinde in maximum 30 zile. Am avut cazuri in reteaua Remax in care, in aceleasi conditii, proprietatile s-au vandut si in 5 zile", a declarat Paul Dumbravanu, Broker/Owner al agentiei imobiliare Remax.
 
Conform statisticilor Remax, perioada in care o proprietate beneficiaza de interes maxim din partea potentialilor cumparatori este in prezent de 5 saptamani. "Dupa acest termen, interesul cumparatorilor pentru proprietate se diminueaza, ajungand la circa 15%, incepand din saptamana a 7-a de stationare pe piata, fiind nevoie de repozitionarea proprietatii ca si pret, astfel incat interesul fata de aceasta sa creasca din nou", spune Dan Taracila de la Remax.
 
"Vanzarea proprietatilor prin intermediul unei agentii imobiliare scade perioada de tranzactionare cu minimum 30%, in cazul in care agentul imobiliar care preia acel listing isi face datoria in mod profesionist. Nu stim exact cati agenti procedeaza astfel", completeaza Adrian Sischin, director Regional Remax.
"Asigurarea unei corecte evaluari a proprietatii este doar un aspect necesar realizarii unei tranzactii rapide"
 
"Agentul imobiliar trebuie sa asigure o evaluare corecta a imobilului, astfel incat prin vanzare sa se obtina cel mai bun pret, dar intr-un termen de timp rezonabil pentru piata data. Chiar daca se apeleaza la serviciile unui evaluator profesionist, agentul imobiliar are obligatia de a oferi consultanta in acest sens, intrucat el insusi trebuie sa fie un expert pe piata din care face parte imobilul: trebuie sa cunoasca proprietatile din zona, istoricul vanzarii lor, perspectivele de dezvoltare a zonei etc.", arata Adrian Sischin, director Regional Remax Romania.
 
Agentul sau agentia imobiliara pentru care acesta lucreaza trebuie nu numai sa promoveze corespunzator proprietatea catre potentialii sai cumparatori, ci si sa sfatuiasca proprietarul privind pregatirea imobilului pentru vizionare. "Sunt mici detalii de design care fac o cladire mai placuta, iar agentul imobiliar trebuie sa le cunoasca din experienta sa si sa le recomande proprietarilor: pozitia unor piese de mobilier, mai multa sau mai putina lumina, o planta, ordine in curte etc. Par lucruri banale, dar multi proprietari nu se gandesc la ele si este datoria agentului imobiliar sa le atraga atentia si sa ii sfatuiasca in consecinta", arata Dumbravanu.
 
Cum sunt evaluate corect proprietatile?
Potrivit datelor furnizate de agentia imobiliara, evaluarea proprietatilor imobiliare se realizeaza prin trei metode si tehnici principale: metoda comparatiei directe (estimarea valorii de piata se face prin compararea cu proprietati similare, aceasta tehnica oferind o imagine destul de precisa asupra valorii imobilului), metoda costului (se estimeaza costul de a construi cladirea existenta si se scade apoi deprecierea proprietatii evaluate, estimata la data evaluarii) si, respectiv metoda randamentului (se considera proprietatea ca o investitie care genereaza un venit).
 
Sursa: Curierul national

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Consolidari Consolidari
 Praktiker România lansează unicul catalog de GRĂDINĂ & CAMPING de pe piața locală, cu peste 1.000 de produse dedicate petrecerii timpului în aer liber Praktiker România lansează unicul catalog de GRĂDINĂ & CAMPING de pe piața locală, cu peste 1.000 de produse dedicate petrecerii timpului în aer liber
Creative lansează Sound BlasterX G6: Cel mai bun upgrade audio de gaming pentru PS4, Nintendo Switch, Xbox și PC Creative lansează Sound BlasterX G6: Cel mai bun upgrade audio de gaming pentru PS4, Nintendo Switch, Xbox și PC
Mai putin de jumatate din locuintele promise au reusit sa fie livrate - 19 Martie 2009 Mai putin de jumatate din locuintele promise au reusit sa fie livrate - 19 Martie 2009
Brico Depot lanseaza primul catalog exclusiv online Brico Depot lanseaza primul catalog exclusiv online
Troc imobiliar Troc imobiliar

Vezi mai multe articole