Preturile mari au modificat cererea de apartamente in blocuri noi

14 aprilie, 2008

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Scumpirea locuintelor i-a determinat si pe investitori sa reduca suprafetele locuintelor.  
 
Tinerii sint principalii clienti ai dezvoltatorilor imobiliari.
Noua cerere se orienteaza in special dupa pretul final, care este dat de suprafata locuintei si de costul fixat de dezvoltatorul ansamblului. Un studiu realizat recent de compania imobiliara Atisreal Romania arata ca cererea cea mai mare este pentru garsoniere si pentru locuintele cu doua camere.
 
Astfel, conform datelor Institutului National de Statistica citate de acest raport, 25% din cererea de locuinte este pentru garsoniere, in vreme ce 40% vizeaza apartamentele cu doua camere. Locuintele mai mari sint mai putin populare. Apartamentele cu trei camere au o pondere de 30%, in vreme ce restul cererilor sint pentru locuintele mai mari.
Publicitate
 
 
Explicatia pentru aceasta situatie este simpla. In cazul apartamentelor noi marimea conteaza destul de mult.
 
„Puterea de cumparare si pretul de vinzare pe metru patrat influenteaza in mod direct marimea locuintelor si tipul de finisaje solicitate. Majoritatea clientilor prefera sa achizitioneze apartamente cu unul sau cu doua dormitoare, locuintele cu trei dormitoare sau duplexurile fiind mai putin cautate in acest moment de catre cumparatori, deoarece cererea este puternic influentata de pret“, se arata in studiul realizat de Atisreal.
 
Dezvoltatorii mizeaza din ce in ce mai mult pe locuinte mai putin spatioase, de multe ori similare ca dimensiuni apartamentelor vechi. Astfel, in cazul garsonierelor se poate vorbi in medie de suprafete utile cuprinse intre 35 si 40 de metri patrati, pentru locuintele cu doua camere - intre 60 si 70 mp, la cele cu trei camere - intre 80 si 90 mp, iar pentru apartamentele cu patru camere se ajunge la 90-100 mp.
 
Apartamentele noi sint solicitate in special de tinerii care nu mai vor sa traiasca in vechile cartiere. Conform celor de la Atisreal Romania, in prezent, dezvoltarea segmentelor de apartamente si vile este sustinuta de categoria populatiei tinere, intre 35 si 40 de ani. O problema pentru cei care doresc sa cumpere un apartament nou o reprezinta costurile. „Venitul mediu net pe familie trebuie sa depaseasca 2.000-2.500 de euro pentru a se putea obtine un credit ipotecar. Clientii potentiali locuiesc aproape exclusiv in blocuri vechi construite inainte de 1990, in garsoniere si apartamente cu un singur dormitor“, spun autorii studiului.
 
Posibilitatile financiare ale clientilor au stabilit si o limita de pret pentru apartamentele din noile ansambluri rezidentiale. Populatia cu venituri medii solicita in principal apartamente cu preturi sub 1.800 de euro/mp + TVA. Pretul mediu al unui apartament nou construit se situeaza intre 1.400 si 1.800 de euro/mp construit.
 
Multi investitori
 
Un segment important al publicului vizat de dezvoltatorii imobiliari il reprezinta investitorii care achizitioneaza mai multe locuinte din stadiul de proiect pentru a le revinde ulterior. „Intre 10 si 40% dintre apartamentele vindute in faza de constructie sint cumparate de investitori cu scopul de a le revinde sau de a le inchiria. Cei care doresc sa le revinda incearca sa faca acest lucru inainte de livrarea proiectului pentru ca ultima transa de plata sa fie suportata direct de utilizatorul final.
 
Deci putine apartamente ramin nevindute catre end-useri cind sint finalizate“, spune Simina Istrate, consultant Colliers. Posibilitatea ca unele apartamente vindute investitorilor sa ramina neocupate si astfel sa afecteze vinzarile catre consumatorii finali i-a determinat pe unii dezvoltatori sa limiteze numarul apartamentelor care vor fi vindute catre aceasta categorie de clienti.
 
Sursa: Cotidianul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Se scumpeste energia Se scumpeste energia
HubDesign, spatiul de design al viitorului HubDesign, spatiul de design al viitorului
Daikin Romania, afaceri in crestere cu 26% in 2016 si planuri de consolidare a pozitiei pentru 2017 Daikin Romania, afaceri in crestere cu 26% in 2016 si planuri de consolidare a pozitiei pentru 2017
Casele de pe Valea Prahovei, tot mai scumpe Casele de pe Valea Prahovei, tot mai scumpe
Saint-Gobain Romania se implica in proiectul BIG BUILD 2019, realizat in parteneriat cu Habitat for Humanity Romania Saint-Gobain Romania se implica in proiectul BIG BUILD 2019, realizat in parteneriat cu Habitat for Humanity Romania
Ilfovul nou, mai ieftin decat Bucurestiul vechi Ilfovul nou, mai ieftin decat Bucurestiul vechi

Vezi mai multe articole