on

Targul de la Hanovra: solutii Bosch pentru productie

25 august, 2020

comenteaza trimite unui prieten printeaza

  • Competitivitate sporita: cifra vanzarilor Bosch creste la 750 milioane de euro cu Industria 4.0.
  • Productie fara impact asupra climei: Bosch lanseaza serviciul de consultanta privind emisiile de CO2.
  • Tehnologie regandita: Bosch aduce pe piata open hardware si open software
  • Conectivitate completa: Bosch dezvolta tehnologii interprofesionale.
  • Crearea expertizei: Bosch ofera programe de instruire pentru Industrie 4.0.

 

Productia este coloana vertebrala a economiei germane. Aceasta creeaza locuri de munca, inspira inovatia si asigura prosperitatea. Putin sub un sfert din valoarea adaugata bruta a Germaniei este generata de productie. Insa pentru a ramane de succes, productia industriala trebuie sa se schimbe pentru a avea un caracter mai ecologic, mai inteligent si mai digital. In calitate de jucator important IoT, Bosch are toate competentele de baza necesare pentru modelarea productiei conectate. Compania echipeaza fabrici si sporeste competitivitatea. In cadrul Zilelor digitale de la Targul de la Hanovra din vara acestui an, Bosch si-a explicat strategia si si-a prezentat ideile si solutiile. Productia „like a Bosch” inseamna: obtinerea succesului in afaceri, sustenabilitate ecologica, flexibilitate tehnologica, conectivitate inteligenta si detinerea competentelor si calificarilor adecvate.

 

Succes in afaceri: Industria 4.0 renteaza

Bosch a inceput digitalizarea productiei si a logisticii inca din 2012 - atat in fabricile proprii, cat si in cele ale clientilor sai, acest lucru putand spori productivitatea cu pana la 25 de procente. Bosch isi propune sa obtina un astfel de impuls prin utilizarea inteligentei artificiale, de exemplu pentru planificarea si optimizarea proceselor de productie. In acelasi timp, datorita internetului lucrurilor aplicat in industrie companiile devin mai puternice, mai solide si mai rezistente la crize. Acesta ajuta la monitorizarea utilizarii si a starii echipamentelor individuale si ofera transparenta in ceea ce priveste lantul de aprovizionare. Industria 4.0 devine un factor cheie al succesului in afaceri. In 2019, Bosch a generat vanzari de peste 750 de milioane de euro cu solutiile conectate pentru productie si logistica. Aceasta a fost o crestere de 25 de procente fata de cifra vanzarilor din anul precedent, de aproximativ 600 de milioane de euro. 

 

Sustenabilitate mediului: calea catre productia fara impact asupra climei

Bosch preia conducerea. Industria joaca un rol esential in lupta impotriva schimbarilor climatice: aceasta ocupa locul al doilea doar comparativ cu sectorul energetic, care este cea mai mare sursa de emisii. In acest context, productia industriala dezvolta solutii tehnologice pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon atat in propriile operatiuni, cat si in alte sectoare. Bosch vizeaza sa devina neutra din punct de vedere al emisiilor de carbon pana la sfarsitul anului 2020. Peste 400 de locatii de la nivel global vor afisa zero amprenta de carbon. Mai multe proiecte pe care compania le dezvolta in Germania, Franta, India si Mexic  demonstreaza actiunile intreprinse de fabricile Bosch pentru a-si reduce necesarul de energie si pentru a conserva resursele. Pe baza propriei sale experiente in materie de neutralitate climatica, Bosch a infiintat o divizie care ofera asistenta companiilor ce intentioneaza sa ajunga la o productie fara impact asupra climei. Bosch Climate Solutions aplica diferite parghii si utilizeaza produse din portofoliul de Industrie 4.0 al Bosch. Un exemplu este platforma Bosch Energy, o solutie software pe baza de cloud pentru gestionarea cerintelor energetice si a consumului echipamentelor si sistemelor conectate. Unitatile de actionare hidraulica inteligente joaca de asemenea un rol esential. Solutia CytroBox oferita de Bosch Rexroth, de exemplu, necesita cu 80 de procente mai putina energie decat unitatile conventionale.

 

Flexibilitate tehnologica: produse deschise si compatibile pentru piata

Solutiile tehnologice de sine statatoare nu isi au locul in fabrica viitorului. Produsele si procesele trebuie sa fie agile si compatibile. Bosch Rexroth lanseaza o tehnologie de control pe baza de software, compatibila 5G, care intelege mai mult de 30 de protocoale de date. ctrlX Automation urmeaza sa devina centrul de comanda al fabricii viitorului. Prin intermediul Nexeed Industrial Application System, divizia Bosch Connected Industry ofera mai mult decat un simplu magazin de aplicatii pentru productie si logistica. Diferitele aplicatii software pot fi comandate, utilizate si conectate intre ele, dupa cum este necesar. Toate datele echipamentului sunt disponibile intr-un format clar si standardizat. Expertiza extinsa in domeniul productiei si flexibilitatea remarcabila ale Bosch au fost, de asemenea, esentiale pentru a ajuta compania sa raspunda rapid si adecvat pandemiei de coronavirus. In cateva saptamani, divizia Bosch pentru echipamente cu destinatie speciala a conceput sisteme complet automatizate pentru producerea mastilor. Cinci linii de productie din patru locatii de la nivel global sunt acum operationale si lucreaza pentru a produce peste o jumatate de milion de masti pe zi.

Conectivitate inteligenta: promovarea noilor tehnologii alaturi de parteneri

Bosch considera ca tehnologia 5G este calea ce trebuie urmata. Noul standard de comunicatii mobile indeplineste cerintele exigente ale productiei. Acesta va face posibila, pentru prima data, „comunicarea critica” fara fir. Bosch a inceput din timp propriile activitati de cercetare in domeniul 5G si s-a implicat, alaturi de o serie de organisme nationale si internationale, in conturarea noului standard de comunicatii mobile, pentru a raspunde nevoilor productiei industriale. Compania incepe acum sa dezvolte campusuri de retele 5G locale. In prezent, primele produse compatibile 5G patrund pe piata: aditional platformei de control ctrlX Automation, acestea includ si un sistem de transport autonom. Sistemul autonom Active Shuttle navigheaza in siguranta in cadrul unitatilor de productie si transporta marfuri din depozit direct la liniile de productie unde sunt necesare. Productia conectata nu se opreste la poarta fabricii si nici la granitele nationale. Astfel, Bosch participa la proiecte si initiative care tin de  „incrucisarea industriilor”, cum sunt, de exemplu, Platforma Industrie 4.0 sau infrastructura europeana de date GAIA-X. Acesta din urma isi propune sa creeze un ecosistem digital deschis, care sa ajute companiile sa partajeze la nivel global date si modele de afaceri la scara mondiala, avand la baza reguli definite in comun si standarde uniforme.

 

Abilitati adecvate: angajatii calificati conduc Industria 4.0

Proiectele Industriei 4.0 esueaza adesea in stadiul de implementare din cauza lipsei de personal calificat. Bosch ia masuri pentru a contracara acest lucru oferind un program extins de instruire si dezvoltare profesionala. Angajatii pot alege dintre aproximativ 200 de sesiuni de instruire, cursuri si programe specifice pentru Industria 4.0,axate pe aspecte ale digitalizarii din productie, cum ar fi programarea sau analiza datelor. Bosch utilizeaza aceasta expertiza atat pentru proiectele proprii, cat si pentru a ajuta companiile sa creeze procese conectate de productie si logistica. In plus, Academia Drive and Control si Bosch Connected Industry ofera numeroase cursuri de instruire, care sunt accesibile pentru clienti si companii interesate. Manufacture #LikeABosch prezinta avantajele oferite de Industria 4.0. Aceasta campanie IoT plina de umor ofera informatii despre operatiunile de fabricatie revolutionare. Testimonial Shawn, robotii inteligenti precum APAS si angajatii Bosch - adevarati experti in Industria 4.0 - au rolurile principale in videoclipurile filmate la fabrica Rexroth din Nürnberg la inceputul lunii martie.

 

***

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de peste 25 de ani si numara peste 8.000 de angajati in cinci entitati. In anul 2019, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 436 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,4 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgeräte GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

 

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 400.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2019). Compania a generat vanzari de 77,7 miliarde de euro in 2019. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, Industrie 4.0 si mobilitate conectata. Bosch urmareste o viziunea unei mobilitatisustenabile si sigure. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata, prin intermediul produselor si solutiilor care ori contin inteligenta artificiala (IA), ori au fost dezvoltate sau fabricate cu ajutorul ei. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 72.600 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 126 locatii din lume, precum si aproximativ 30.000 de ingineri software.

 

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Cum e in casa la Mark Zuckerberg, detinatorul Facebook Cum e in casa la Mark Zuckerberg, detinatorul Facebook
Topul caselor scumpe din Bucuresti Topul caselor scumpe din Bucuresti
Apartamente de lux in Baneasa Apartamente de lux in Baneasa
BCR a dat credite de 300 mil. euro prin BCR a dat credite de 300 mil. euro prin "Prima casa" 4, adica jumatate din plafon
Semineul de 30.000 RON vine din Franta direct la Romexpo Semineul de 30.000 RON vine din Franta direct la Romexpo
Udrea spune ca proiectul din Ghencea va duce la scaderea pretului la apartamente, imobiliarii nu si nu Udrea spune ca proiectul din Ghencea va duce la scaderea pretului la apartamente, imobiliarii nu si nu

Vezi mai multe articole