on

Ariston România și Crucea Roșie Română au facilitat accesul la apă caldă pentru 240,199 de beneficiari în cele patru ediții ale campaniei Comfort Challenge

17 noiembrie, 2021

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Ariston România, liderul pieței locale de centrale termice și boilere electrice, a finalizat cea de-a patra ediție a campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge realizată în parteneriat cu împreună organizația Crucea Roșie Română. În cei patru ani, 2.150 de echipamente performante de încălzire a apei au fost donate către 1.238 de instituții de învățământ, cămine de bătrâni și centre medicale din țară, oferind astfel acces la apă caldă pentru 240,199 de persoane.  

 

În cadrul ediției din 2021, implementată la nivel național cu sprijinul parternerului deja tradițional - Crucea Roșie Română, Ariston a donat 658 de echipamente termice de ultimă generație către 369 de instituții din întreaga țară, de care beneficiază în prezent peste 74,917 de copii și vârstnici. Campania Ariston Comfort Challenge a fost lansată la nivel regional de către Ariston Group în 2018 atunci când a fost construit și donat un adăpost cercetătorilor din Groenlanda și are ca scop să identifice nevoile sociale din fiecare regiune și sa ducă confortul chiar și în locurile în care acesta pare imposibil de atins.

Ariston Comfort Challange este unul dintre proiectele strategice de implicare socială pentru compania noastră și ne bucurăm că, alături de partenerul nostru tradițional Crucea Roșie Română, am finalizat a patra ediție consecutivă a programului de donații. Ne confruntăm încă cu o perioadă incertă din punct de vedere sanitar și este foarte important să îmbunătățim condițiile de trai ale copiilor și persoanelor care trăiesc sau lucrează în medii sociale vulnerabile. Astfel, prin acest proiect ne dorim să  ajungem la cât mai mulți beneficiari și să contribuim la acoperirea unei nevoi reale a comunității: accesul oamenilor la apă caldă, implicit la un confort minim și la standarde de igienă corecte,” a declarat Cătălin Drăguleanu, Country Manager Ariston România.

 

Caravana Ariston din acest an a început în luna septembrie și a parcurs 26 de județe pentru a ajunge în localitățile identificate de către Crucea Roșie Română unde au fost donate boilere electrice către instituții importante care nu beneficiază de echipamente de încălzire a apei, așa cum sunt: școli, grădinițe, cabinete medicale, cămine de bătrâni și copii. Proiectul face parte din platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate care reuneşte toate proiectele de CSR sub o misiune comună, unitară, aceea de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează.

 

“ Este extraordinar să putem implementa proiecte de acest tip pe termen lung – numărul beneficiarilor, care crește an de an, demonstrează impactul pozitiv direct, concret în comunitate și se traduce prin îmbunătățirea condițiilor de trai a mii de oameni ce nu beneficiau de acces la apă caldă. Ne gandim în primul rând la copii și bătrîni, la cei care au probleme medicale, cei care sunt mult mai expuși și au nevoie de confort și acces la igienă. Mulțumim Ariston Romania pentru susținerea comunităților dezavantajate cu echipamente performante de încălzire a apei", a declarat Ioan Silviu Lefter, Director General Crucea Roșie Română.

 

Inițiativa Ariston are loc în contextul în care peste un sfert din populație locuiește dintre într-o gospodărie care nu dispune de baie, duș sau toaletă cu apă curentă.* Accesul la apa caldă rămâne o problemă majoră în mii de instituții din România, așa cum sunt școlile și grădinițele în special din mediul rural astfel că, în cadrul campaniei, donațiile de echipamente termice au fost direcționate cu prioritate către aceste locații.

 

În România sunt în prezent 17.656 de unități de învățământ, și potrivit datelor Ministerului Educației din 2020, mai puțin de 28% din clădirile școlilor din România au fost renovate, clădirile nerenovate nefiind eficiente din punct de vedere energetic, nu au instalații de climatizare, iar instalațiile sanitare și termice nu sunt adecvate. 33% dintre școli nu au autorizația sanitară, 22% nu au surse de apă adecvate și 35% nu au toalete interioare. Numărul de toalete exterioare este de zece ori mai mare decât media Uniunii Europene.

 

Cele 658 de boilere donate de Ariston în acest an au fost distribuite în 26 județe, nivelul de necesitate fiind mai pronunțat în Călărași, Olt, Buzău, Alba și Timiș. De exemplu, în Călărași au fost identificate 43 de gradinițe și școli fără acces la apă caldă, numărul de beneficiari după ce au fost montate 94 de boilere ridicându-se la peste 9.900 de persoane. În Olt, 55 școli și grădinițe din mediul rural nu aveau acces la apă caldă, iar prin montarea a 55 de boilere electrice, aproape 6.500 de persoane se bucură acum de condiții mai bune.

 

În cadrul campaniei umanitare Ariston Comfort Challenge 2021, derulată împreună cu Crucea Roșie, Ariston a donat echipamente termice cu o valoare totală de piață de peste 350.000 lei.

 

Respectând misiunea Ariston Comfort Challenge de a duce confortul tuturor, pretutindeni, compania a continuat și anul acesta parteneriatul cu Asociația Națională a Salvatorilor Montani din România (Salvamont) în urma căruia au fost donate echipamente termice perfomante pentru a asigura condiții optime de lucru în bazele de salvare și pentru a facilita intervențiile în situațiile de urgență. Astfel, în ultimii trei ani Ariston a dotat 51 de centre și baze de salvare cu centrale termice în condensare și boilere electrice de ultimă generație.  Peste 1.100 de salvatori profesioniști și voluntari, care asigură patrularea preventivă și participă anual la misiuni de salvare în peste 100 de zone montane, vor beneficia de îmbunătățirea condițiilor de lucru din bazele, posturile de intervenție și cabinetele medicale Salvamont. Prin acest parteneriat, Ariston a reușit să asigure confortul termic pentru aproximativ jumătate din totalul bazelor Salvamont din România.

 

Pentru a atrage atenția asupra faptului că pentru milioane de români accesul la apă caldă reprezintă un lux, Elisabeta Lipă, cvintuplă campioană olimpică la canotaj și președinte al Federației Române de Canotaj și sportivul de anduranță Andrei Roșu s-au alăturat campaniei și în acest an. Aceștia și-au asumat experimentarea unei situații inconfortabile, pentru a demonstra faptul că ceea ce pentru unii este doar o provocare, pentru prea mulți români este o rutină zilnică.

Filmul campaniei Ariston Comfort Challenge 2021 poate fi vizionat aici: Ariston România YouTube

 

Prima misiune globală a grupului Ariston, Comfort Challenge, a avut loc în anul 2018, în Groenlanda, pe insula Disko. Grupul Ariston a livrat materialele necesare și a construit, pe un teren înghețat, cu diverse adversități, o casă modulară inovatoare și eficientă, denumită Ariston Comfort Zone. Construcția a fost donată Universității din Copenhaga pentru ca echipa de savanți de aici să poată cerceta impactul schimbărilor climatice asupra zonei arctice chiar și în sezonul de iarnă, când temperaturile sunt extrem de scăzute.

 

În urma studiilor, savanții trag un semnal de alarmă că în următorii 100 de ani, temperaturile locale vor creşte cu cel puţin 5°C, respectiv cu 10°C în cel mai rău caz. Zona arctică este primul loc care va fi afectat de schimbările climatice, cu repercursiuni care se pot extinde însă asupra întregii planete.

 

Notă *Institutul Național de Statistică - Populația conectată la sistemul public de alimentare cu apă. Septembrie 2021

 

 

# # #

 

Despre Ariston România

Ariston România este filiala locală a companiei italiene Ariston Group, unul dintre liderii internaționali în producția și furnizarea unei game complete de echipamente și servicii destinate încălzirii şi producerii de apă caldă menajeră.

Angajamentul Ariston privind eficiența energetică este exprimat prin lansarea constantă de noi soluții bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare și pompele de căldură, precum și prin îmbunătățirea eficienței produselor tradiționale (boilere sau centrale termice), dar și prin investițiile în noi proiecte.

Portofoliul de produse Ariston România este compus din centrale termice murale și de pardoseală, în condensare, boilere electrice și indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer condiționat și panouri solare, sub brandurile Ariston, Chaffoteaux și Elco.

Ariston pentru comunitate

Ariston România desfășoară constant programe de responsabilitate socială, fiind una dintre companiile cel mai puternic implicate în astfel de acțiuni și programe în cadrul industriei în care activează.

Platformă extinsă de programe sociale Ariston pentru comunitate pornește de la misiunea globală a companiei de a duce confortul acolo unde este nevoie oferind astfel o contribuție reală, pozitivă în comunitățile în care activează. Viziunea companiei pentru viitor se bazează pe cuvintele cheie de sustenabilitate, confort și accesibilitate. Platforma este o continuare locală a campaniei globale Ariston Comfort Challenge.

Prima misiune Ariston Comfort Challenge a avut loc în 2018, în Groenlanda, pe insula Disko. Grupul Ariston a livrat materialele necesare și a construit, pe un teren înghețat, cu diverse adversități, o casă modulară inovatoare și călduroasă, denumită Ariston Comfort Zone. Casa a fost donată Universității din Copenhaga pentru ca echipa de savanți de aici să poată cerceta impactul schimbărilor climatice asupra zonei arctice chiar și în sezonul de iarnă, când temperaturile sunt extrem de scăzute.

 

# # #

 

Despre Crucea Roșie Română

Societatea Națională de Cruce Roșie din România, organizație umanitară care funcționează neîntrerupt din 1876 în scopul prevenirii și alinării suferințelor oamenilor, fără nicio deosebire în ceea ce privește naționalitatea, rasa, religia, vârsta, sexul, apartenența militară, socială sau politică.

Prin activitățile pe care le desfășoară contribuie și la ameliorarea stării de sănătate, la prevenirea îmbolnăvirilor și la alinarea suferințelor prin programe de întrajutorare în beneficiul colectivității. Proiectul „ComfortChallenge” este parte din această componentă importantă a activității organizației.

www.crucearosie.ro

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Unde sunt cele mai ieftine apartamente cu trei camere din Bucuresti pe o piata a locuintelor noi in scadere. Evolutia indicelui ZF Index Imobiliar Unde sunt cele mai ieftine apartamente cu trei camere din Bucuresti pe o piata a locuintelor noi in scadere. Evolutia indicelui ZF Index Imobiliar
Ajutoare pentru achitarea facturilor la incalzire Ajutoare pentru achitarea facturilor la incalzire
Apartament de vinzare la 24 de milioane de lei vechi Apartament de vinzare la 24 de milioane de lei vechi
Casele racoroase, revelatia caniculei 2007 Casele racoroase, revelatia caniculei 2007
In 2007, in Bucuresti s-au vindut doar 1.500 de apartamente noi In 2007, in Bucuresti s-au vindut doar 1.500 de apartamente noi
Studiu: Doar 2 din 10 angajati din companiile romanesti folosesc imprimante eco-friendly Studiu: Doar 2 din 10 angajati din companiile romanesti folosesc imprimante eco-friendly

Vezi mai multe articole