Ce acte trebuie schimbate cand te muti in alt oras

08 mai, 2006

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Te-ai hotarat sau esti nevoit sa iti schimbi locul de munca, prietenii, locuinta si sa incepi o viata noua. In alt oras. Definitiva sau numai pe o perioada scurta, schimbarea de domiciliu cere si schimbarea unor acte. In agitatia mutarii nu trebuie sa uitati sa treceti pe la politie, spital si, dupa caz, armata sau Casa Judeteana de Pensii.
 
Primul si cel mai important lucru care trebuie facut e schimbarea cartii de identitate, daca noul domiciliu e unul stabil, sau punerea vizei de flotant, daca domiciliu este provizoriu. In ambele cazuri trebuie sa faceti o vizita serviciului public comunitar de evidenta a persoanelor pe raza caruia v-ati mutat. Actele necesare la dosar sunt certificatul de nastere, dovada adresei de domiciliu (acte privind titlul locativ sau declaratia scrisa de primire in spatiu a gazduitorului, insotita de actul de proprietate al acestuia), timbru fiscal in valoare de 10.000 de lei, chitanta reprezentand contravaloarea cartii de identitate (respectiv 70.000 de lei, suma actualizata in functie de rata inflatiei).
 
Odata pus la punct buletinul, se poate merge mai departe, la cautarea unui medic de familie. “Ca sa te inscri la un alt medic de familie e nevoie de negatie din partea fostului medic, pentru ca nu poti avea doi in acelasi timp. Studentii trebuie sa vina cu o adeverinta de la facultate si cu hartie de la Administratia Financiara cum ca nu au alt venit, somerii trebuie sa aduca adeverinta de somaj, salariatul - adeverinta de salariat, iar pensionarii sa vina cu talonul de pensie”, explica Magdalena Babolea Damian, medic de familie.
 
Alergatura in plus pentru barbati si pensionari
 
Barbatii, indiferent daca au facut sau nu armata, trebuie de asemenea sa ceara o adeverinta de la unitatea militara din fostul oras de domiciliu, pe care sa o prezinte noii unitati ce ii va lua in evidenta. Fara aceasta hartie de la Centrul Teritorial al armatei nu poate fi depus dosarul pentru cartea de identitate. Nu in ultimul rand, pensionarii trebuie sa stie ca pentru a primi in continuare pensia lunara este necesar sa instiinteze Casa Judeteana de Pensii din vechea localitate. Catre aceasta vor face o cerere prin care specifica numarul dosarului de pensie si o copie dupa actul de identitate in care este mentionata adresa actuala.
 
Sursa: Libertatea

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Proiecte rezidentiale de lux din Brooklyn, echipate cu produse personalizate Pinum, in valoare de 1,6 milioane de dolari Proiecte rezidentiale de lux din Brooklyn, echipate cu produse personalizate Pinum, in valoare de 1,6 milioane de dolari
PlanRadar digitalizează managementul de șantier PlanRadar digitalizează managementul de șantier
Cum vad consultantii piata imobiliara in 2009 - 07 Ianuarie 2009 Cum vad consultantii piata imobiliara in 2009 - 07 Ianuarie 2009
UniCredit Tiriac: Cererea de credite ipotecare a scazut cu 50% anul acesta - 09 Aprilie 2009 UniCredit Tiriac: Cererea de credite ipotecare a scazut cu 50% anul acesta - 09 Aprilie 2009
Scadere cu 93,5% pe piata imobiliara romaneasca - 05 Octombrie 2009 Scadere cu 93,5% pe piata imobiliara romaneasca - 05 Octombrie 2009
Fiskars reinventează uneltele pentru zăpadă cu noua gamă SnowXpert Fiskars reinventează uneltele pentru zăpadă cu noua gamă SnowXpert

Vezi mai multe articole