on

Platforma Baneasa continua sa fie inima unui nou concept de retail, rezidential si birouri in Bucuresti

05 octombrie, 2017

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Băneasa Developments, companie care de 10 ani este motorul dezvoltării și creșterii economice al zonei din nordul Bucureștiului, are în plan extinderea platformei comerciale cu circa 127.000 mp suprafață utilizabilă de retail până în anul 2026, în urma unor investiții ce pot urca la 300 de milioane de euro. În urma planurilor de dezvoltare, Băneasa Developments va putea dubla în 2026 suprafața utilizabilă.

Planurile de dezvoltare pe termen lung ale companiei reprezintă un catalizator pentru investiții suplimentare de tip greenfield în zonă (comercial, birouri, rezidențial), rezultând în peste 1.4 milioane mp de suprafețe utilizabile (cu o pondere de cca 76% a proiectului rezidențial) și dând astfel naștere unuia dintre cele mai mari proiecte de tip mixed-use din Europa Centrală și de Est. În prezent, dezvoltările de tip mixed-use ale Băneasa oferă circa 170.000 mp de suprafețe utilizabile (cu o pondere de 44% a componentei rezidențiale) . Cumulat, proiectul existent și investiția de tip greenfield, compusă din zone comerciale, rezidențial și birouri, poate produce un impact economic total estimat la circa 6 miliarde de euro  în perioada 2017 – 2026, conform unui studiu realizat de KPMG pentru Băneasa Developments. Pornind de la proiectul existent și perspectivele dezvoltării în zonă, platforma Băneasa poate genera în următorii 10 ani peste 1.9 miliarde de euro în salarii, susținând circa 220.000 salarii  și contribuind cu circa 2.3 miliarde de euro în taxe către bugetul de stat. În total, proiectul ar putea susține peste 30.000 locuri de muncă  în 2026, relevă același studiu.

Studiul KPMG evidențiază, de asemenea, faptul că, în perioada 2005-2016, dezvoltarea de tip mixed-used Băneasa a susținut circa 130.000 de salarii3, în cuantum de circa 590 milioane de euro. Totodata, platforma a generat o valoare economică totală de circa 1.6 miliarde de euro  și a adus peste 740 milioane de euro în taxe către bugetul de stat. În anul 2016, proiectul a susținut circa 14.000 de locuri de muncă4.

Băneasa Developments operează în prezent cel mai mare centru comercial din București, pe o suprafață de peste 80.000 mp și cu 364 de magazine.  În ultimii 10 ani, compania a investit circa 165 milioane de euro în dezvoltarea zonelor comerciale, care au stat la baza dezvoltărilor ce au urmat în zonele înconjurătoare din nordul Bucureștiului. Anul trecut, veniturile Băneasa Developments au depășit 49 de milioane de Euro, profitul net situându-se la circa 16 milioane euro.

Georgios Argentopoulos, Președintele Consiliului de Administrație al Băneasa Developments, a declarat: “Suntem parte a platformei Băneasa, care a devenit un punct de reper pentru București și, prin evoluția sa constantă, a influențat în mod pozitiv dezvoltarea nordului orașului. Efectele pozitive se regăsesc în crearea și menținerea de locuri de muncă, infrastructură, turism, spații de recreere și divertisment, precum și investițiile care au dezvoltat întreaga zonă. Prin evaluarea impactului potențial social și economic al platformei într-un interval de 10 ani de acum înainte, studiul KPMG ne oferă o perspectivă asupra drumului ce trebuie urmat pentru o dezvoltare viitoare și pentru a deveni o referință pozitivă la nivel internațional.”

Dinu Bumbacea, Partner în cadrul KPMG Advisory, a declarat: “Obiectivul studiului a fost să surprindă valoarea socio-economică realizată de proiectul de tip mixed-use (comercial, birouri și rezidențial) în zona Băneasa, luând în considerare atât rezultatele istorice , cât și pe cele previzionate pentru dezvoltarea existentă și cea viitoare. Raportul vizează de asemenea cuantificarea efectelor socio-economice mai ample prin surprinderea efectelor și a beneficiilor tangibile și intangibile. Pe lângă contribuțiile rezultate din desfășurarea propriilor activități, proiectul Băneasa a susținut un număr semnificativ de locuri de muncă și contribuții pentru economia locală prin intermediul ecosistemului de chiriași, furnizori și angajați.”

Studiile de impact socio-economic, atât pentru valorea economică istorică, cât și pentru cea viitoare, au fost elaborate de către KPMG prin adresarea celor trei aspecte care determină impactul economic total: direct (activitățile comerciale proprii), indirect (impact indirect în cadrul lanțului valoric al clienților din activitatea comercială) și indus (impact indus de legăturile inter-sectoriale din economia românească). Metodologia utilizată în calcularea impactului economic s-a axat pe estimarea și cuantificarea efectelor tangibile, prezentate sub formă de valoare economică adăugată, taxe și impozite generate către bugetul de stat și locuri de muncă create/susținute. Efectele dinamice și intangibile, precum influența asupra vieții sociale a comunității, infrastructurii și arhitecturii, impactul asupra altor afaceri și investițiile generale în zonă au fost, de asemenea, luate în calcul, deși nu direct  cuantificate. KPMG a elaborat studiul în baza informațiilor financiare istorice și planurilor de dezvoltare ale platformei Băneasa.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

TP-LINK intră pe noi segmente de piață: prize inteligente și boxe portabile TP-LINK intră pe noi segmente de piață: prize inteligente și boxe portabile
Bucatarii liliputane Bucatarii liliputane
eMAG dezvaluie 10 produse din oferta de Black Friday eMAG dezvaluie 10 produse din oferta de Black Friday
Reabilitarea blocurilor pe bani europeni, intarziata de autoritati Reabilitarea blocurilor pe bani europeni, intarziata de autoritati
vanzari vanzari
Joc de glezne pentru creditul ipotecar Joc de glezne pentru creditul ipotecar

Vezi mai multe articole