on

Bosch a inregistrat o crestere puternica in Romania

24 mai, 2019

comenteaza trimite unui prieten printeaza

 Vanzarile consolidate in Romania au crescut cu 8,6 procente in 2018; vanzarile totale nete au crescut cu 29 de procente in 2018, ajungand la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro);

 Investitii de peste 555 de milioane de lei (aproximativ 120 de milioane de euro) in 2018;

 La aniversarea de 25 de ani, Bosch Romania anunta deschiderea propriei fundatii;

Bosch ofera conditii de munca inspirationale pentru angajatii din Romania;

 Bosch va reduce amprenta de carbon la zero in cele 400 de locatii din toata lumea, pana in 2020.

Bosch, lider global in furnizarea de tehnologii si servicii, a incheiat anul fiscal 2018 cu vanzari consolidate in valoare de 2,1 miliarde de lei (452 de milioane de euro) in Romania, inregistrand astfel o crestere de aproape noua procente in comparatie cu anul precedent. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au ajuns la 5,6 miliarde de lei (1,2 miliarde de euro) – reprezentand o crestere de 29 de procente fata de anul anterior. „Afacerea Bosch in Romania s-a dezvoltat, din nou, foarte bine in 2018, in ciuda conditiilor de piata pline de provocari din anul anterior”, a declarat Mihai Boldijar, director general al Robert Bosch SRL si reprezentantul Grupului Bosch in Romania, la conferinta anuala de presa a companiei din Bucuresti. „In 2019, la 25 de ani de la deschiderea subsidiarei sale in Romania, Bosch continua sa isi consolideze pozitia solida in tara, prin extinderea operatiunilor”, a adaugat Boldijar. „In plus, in acord cu valorile noastre de sustenabilitate si responsabilitate, am decis sa infiintam Fundatia Bosch Romania, care ne va oferi cadrul potrivit pentru a intensifica activitatile noastre caritabile si a fi mai aproape de beneficiari”, a spus Boldijar. Tinand cont de provocarile tot mai mari din mediul economic in 2019, compania se asteapta la o crestere moderata in toate sectoarele de activitate din Romania in acest an.

Numarul angajatilor Bosch din Romania a ajuns la aproximativ 7.800, la 31 decembrie 2018, reprezentand o crestere anuala de 19 procente. Este de asteptat ca acest numar sa creasca in 2019.

Bosch continua investitiile in Romania

Bosch a investit in Romania aproximativ 555 de milioane de lei (aproximativ 120 milioane de euro) in 2018 – in special in dezvoltarea unitatilor de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si Blaj.

Fabrica de componente auto electronice din Jucu, judetul Cluj, si-a marit capacitatea cu o doua unitate de productie. Compania a investit aproximativ 45 de milioane de euro in noua hala de productie, care se intinde pe o suprafata de 43.400 de metri patrati. In Cluj, Bosch produce, din 2013, printre alte produse auto electronice, unitati de control electronice pentru airbag, pentru sisteme de camere multiple si asistenta la condus, dar si sisteme electronice de siguranta, care sporesc siguranta rutiera si confortul soferilor. De la deschiderea sa, fabrica Bosch din Cluj a livrat peste 150 de milioane de piese auto de inalta calitate clientilor internationali.

De asemenea, unitatea de productie din Blaj a inregistrat o dezvoltare semnificativa in 2018, atat in ceea ce priveste productia, cat si infrastructura. Datorita cererii mari, compania si-a crescut capacitatea de productie pentru componente auto de inalta calitate, precum senzori de oxigen, componente pentru controlul transmisiei si senzori pentru emisiile de oxizi de azot. In plus, in acest an, Bosch va inaugura o noua cladire de birouri si laboratoare, unde vor lucra aproximativ 250 de angajati. Tot in acest an, fabrica si-a relocat depozitul intr-un nou centru logistic cu o suprafata de peste 20.000 de metri patrati. Ca o recunoastere a produselor sale de inalta calitate, fabrica din Blaj va deveni unitatea de productie coordonatoare Bosch la nivel global pentru productia senzorilor de detonatie, incepand din anul 2020. Motoarele prevazute cu senzori de detonatie pot reduce consumul de carburant si cresc momentul motor. In plus, fabrica din Blaj a inceput un parteneriat de formare profesionala cu Liceul Tehnologic „Timotei Cipariu”, asigurand sprijin financiar pentru atelierele de lucru si echipamentul necesar. Liceenii, care se vor specializa in mecanica si electrotehnica, vor efectua practica in cadrul fabricii Bosch.

Dezvoltarea continua a activitatilor de cercetare si dezvoltare in Romania

Bosch desfasoara cu succes activitati de cercetare si dezvoltare in Romania inca din 2013. Centrul de Inginerie Cluj este o organizatie tanara si dinamica, unde ingineri talentati lucreaza la proiecte cu tehnologie de ultima ora, cum ar fi conducerea automatizata, mobilitatea electrica si conectata, precum si Internetul lucrurilor. Locatia de R&D a inregistrat o crestere rapida in ultimii ani. In prezent, aproximativ 570 de angajati lucreaza in sediile centrului de inginerie din Cluj. Bosch va inaugura aici propria cladire a Centrului de Inginerie la inceputul anului 2020. Compania a investit 25 de milioane de euro in noua cladire de birouri, care face parte dintr-un campus modern de software.

Crestere pentru externalizarea proceselor de afaceri

Bosch Service Solutions din Timisoara, care furnizeaza servicii de externalizare a proceselor de afaceri in 18 limbi, a inregistrat din nou o crestere de doua cifre in 2018. Relocarea in noua cladire de birouri in centrul orasului Timisoara reprezinta un pas important pentru dezvoltarea companiei in Romania. Centrul de servicii va continua sa isi consolideze prezenta locala prin asigurarea unor conditii optime de munca pentru angajati si oferind numeroase posibilitati de dezvoltare profesionala. Compania si-a creat propria academie interna in Timisoara, un centru educational care ofera instruire pentru angajatii actuali sau potentiali. Din 2018, Bosch Service Solutions Timisoara a introdus in portofoliul sau RPA (Robotic process automation), un software care poate fi programat sa efectueze sarcini de baza in cadrul aplicatiilor, devenind un asistent digital pentru angajati.

Performanta buna in toate sectoarele de activitate Bosch

In cadrul sectorului Solutii de mobilitate, divizia Automotive Aftermarket a inregistrat o crestere de doua cifre in anul precedent. Reteaua de parteneri auto Bosch a numarat peste 350 de service-uri auto in Romania in 2018. In plus, sectorul Tehnologie pentru constructii si energie a inregistrat o crestere anul trecut, caci vanzarile diviziei Termotehnica din cadrul Bosch au continuat sa creasca in 2018, bazandu-se pe centrale termice in condensare pentru cladiri rezidentiale si cazanele de abur industriale. In 2019, Bosch Termotehnica planuieste sa lanseze pe piata din Romania produse noi precum aparate de aer conditionat sau centrale murale electrice. Mai mult, sectorul Bunuri de larg consum a inregistrat performante bune in 2018. Divizia Scule electrice a inregistrat o evolutie pozitiva de doua cifre in 2018, in special in cadrul segmentului de scule profesionale si telemetre, care au castigat cota de piata mai mare. BSH Electrocasnice a continuat tendinta ultimilor ani, reusind sa aiba o crestere de doua cifre. In acest an, BSH sarbatoreste 20 de ani de la intrarea pe piata locala. Compania a lansat recent ecosistemul Home Connect, care permite utilizatorului sa controleze echipamentele electrocasnice din intreaga casa: de la masina de spalat, pana la cuptor. Prin intermediul aplicatiei Home Connect, utilizatorul are acces la toate informatiile, in orice moment, si poate integra diferite dispozitive si marci, atat in interiorul locuintei, cat si in afara acesteia, folosind router-ul Wi-Fi existent. Sectorul Tehnologie industriala a inregistrat o evolutie in anul 2018. Divizia Rexroth a urmat strategia duala Bosch de dezvoltare si promovare a Industriei 4.0, furnizand solutii de industrie conectata industriei locale si implementandu-le in cadrul propriilor unitati de productie, pentru a spori eficienta.

Angajamentul Bosch pentru educatie

Bosch investeste in educatie si in dezvoltarea profesionala a angajatilor sai, in conformitate cu filozofia „lifelong learning”. De exemplu, in Timisoara, aproximativ 120 de persoane au participat in 2018 la unul dintre programele de dezvoltare ale Academiei Bosch: „Bosch 4 Beginners”, „Junior Accounting Program”, „Essential Managerial Toolkit”, pentru managerii aflati la inceput de cariera, sau „Development Program for Middle Management”. La Centrul de Training din Cluj, o echipa de specialisti a livrat anul trecut aproximativ 300 de sesiuni de instruire pentru dezvoltarea profesionala si personala a angajatilor Bosch. In plus, Grupul Bosch in Romania dezvolta permanent programe care sustin relatia dintre educatie si mediul de afaceri. De exemplu, peste 700 de studenti au participat anul trecut la programe specifice in sediile Bosch din Romania. Mai mult, Bosch a continuat in 2018 cu cea de-a doua editie a programului de masterat in domeniul ingineriei electrice si a cursului de conducere autonoma, derulate in colaborare cu Universitatea Tehnica din Cluj-Napoca. Bosch va lansa in 2019 un nou program de masterat intitulat „Sisteme de management si control ale autovehiculelor”, in parteneriat cu aceeasi universitate. De asemenea, Bosch este un partener de incredere al scolilor locale in cadrul proiectului educational in sistem dual, inca din 2013. In prezent, aproximativ 150 de studenti se pregatesc pentru carierele lor de tehnicieni in electromecanica si electronica in cadrul unitatilor de productie Bosch din Blaj si Cluj.

Bosch isi deschide propria fundatie in Romania

Bosch a crescut in mod constant numarul activitatilor de responsabilitate sociala in Romania prin sustinerea mai multor organizatii caritabile si institutii sociale. Compania a fost implicata in peste 100 de activitati sociale in ultimii doi ani si si-a incurajat angajatii sa participe activ ca voluntari. Ca parte a angajamentului sau fata de comunitatile locale, compania intentioneaza sa deschida in viitorul apropiat propria fundatie. Fundatia Bosch Romania va desfasura activitati caritabile in mai multe domenii: persoane defavorizate, habitat, educatie, protectia mediului si sanatate, bazandu-se pe principii clare si transparente.

Bosch ofera angajatilor sai conditii de munca inspirationale

Bosch incurajeaza o cultura organizationala deschisa, axata pe colaborare si creativitate. Pentru a sprijini aceasta viziun e, compania a implementat conceptul „conditii de munca inspirationale” in sediile sale din Romania. Acest concept include elemente speciale de design interior, precum canapele moderne si culori vii, sali creative pentru munca in echipa, spatii de lucru silentioase si arii comune pentru interactiune. Toate acestea contribuie la crearea unui mediu care promoveaza o cultura de lucru moderna, cooperarea intre departamente si gandirea creativa, stimuland flexibilitatea si comunicarea. In plus, compania sprijina telemunca si ofera angajatilor sai un program flexibil. De exemplu, in cadrul fabricii Bosch din Cluj, compania a introdus conditii de munca inspirationale atat pentru zona de productie, cat si pentru cea de birouri, bazandu-se pe un concept personalizat, care a implicat si angajatii in workshop-uri, cu scopul de a crea un mediu de lucru proaspat si functional. In plus, angajatii Centrului de Inginerie Bosch din Cluj vor avea acces, pe langa spatiile moderne de lucru si de interactiune, la un centru de cumparaturi, o farmacie si o sala de fitness.

Grupul Bosch: perspective pentru anul 2019: masuri privind protejarea climei si nivelul de calitate a aerului

Grupul Bosch estimeaza o incetinire a cresterii economice globale in 2019. In ciuda mediului dificil din industriile si regiunile care sunt importante pentru companie, Bosch se asteapta ca vanzarile sale din anul curent sa depaseasca usor nivelurile din 2018. Indiferent de perspectivele pe termen scurt, compania isi intensifica eforturile de a combate schimbarile climatice si de a imbunatati calitatea aerului. „Schimbarea climatica nu este o poveste stiintifico-fantastica; se intampla cu adevarat. Daca luam in serios Acordul de la Paris, atunci initiativa privind clima nu trebuie sa fie privita doar ca un obiectiv pe termen lung. Aceasta trebuie sa aiba loc aici si acum”, a declarat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie al Robert Bosch GmbH, in cadrul conferintei de presa anuale. „De asemenea, luam in serios preocuparile oamenilor pentru o calitate mai buna a aerului din orase. In calitate de lider in inovatii, dorim sa furnizam solutii tehnologice pentru probleme ecologice.”

De aceea, Bosch isi intensifica eforturile, cu un succes deja prezent, pentru a reduce emisiile de CO2. „Vom fi prima companie industriala importanta care va atinge obiectivul ambitios de neutralitate in materie de emisii de CO2 intr-o perioada de putin peste un an, ” a anuntat Denner. „Toate cele 400 de locatii Bosch la nivel global vor fi neutre in materie de emisii de CO2, din 2020.”

Pe de alta parte, Bosch doreste sa atinga un alt obiectiv ambitios privind calitatea aerului:  „Ne dorim sa reducem la zero nivelul de poluare a aerului din trafic. Pentru a face acest lucru, trebuie sa privim dincolo de capota autovehiculelor”, a spus Denner. In cadrul acestui demers, compania isi va baza activitatile pe trei piloni: Bosch dezvolta tehnologii pentru grupul motopropulsor cu poluare scazuta, lucreaza impreuna cu autoritatile municipale la proiecte pentru mentinerea unui flux constant in trafic si implementeaza un sistem de gestionare a mobilitatii companiei in propriile locatii.

Grupul Bosch este prezent pe piata din Romania de 25 de ani si numara aproximativ 7.800 de angajati in cinci entitati. In anul 2018, Bosch a inregistrat un volum de vanzari de 452 milioane de euro pe piata din Romania. Vanzarile totale nete, incluzand vanzarile companiilor neconsolidate si livrarile interne catre companiile afiliate, au atins 1,2 miliarde de euro. Pe langa centrul de cercetare – dezvoltare din Cluj si unitatile sale de productie pentru Solutii de mobilitate din Cluj si din Blaj, Bosch mai opereaza si o unitate de productie de tehnologie industriala, localizata de asemenea in Blaj, precum si un centru de servicii de externalizare a proceselor de afaceri (BPO) in Timisoara. In Bucuresti, Bosch opereaza un birou de vanzari pentru produsele sectoarelor Solutii de mobilitate, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. In plus, o filiala a BSH Hausgerate GmbH, activa pe piata electrocasnicelor, are sediul, de asemenea, in capitala tarii.

Mai multe informatii pe  www.bosch.ro.

Grupul Bosch este un lider global in furnizarea de tehnologii si servicii. Acesta are aproximativ 410.000 de angajati in intreaga lume (status la 31 decembrie 2018). Conform cifrelor preliminare, compania a generat vanzari de peste 77,9 miliarde de euro in 2018. Operatiunile sale sunt structurate in patru sectoare de activitate: Solutii de mobilitate, Tehnologie industriala, Bunuri de larg consum si Tehnologie pentru constructii si energie. Lider in IoT, Bosch ofera solutii inovatoare pentru case inteligente, orase inteligente, mobilitate conectata si industrie conectata. Compania isi foloseste expertiza in tehnologia de senzori, software si servicii, precum si propriul cloud IoT, pentru a oferi clientilor solutii conectate integrate dintr-o singura sursa. Obiectivul strategic al Grupului Bosch este de a furniza inovatii pentru o viata conectata. Bosch sporeste calitatea vietii la nivel mondial prin produse si servicii inovatoare si care starnesc entuziasm. Pe scurt, Bosch creeaza „Tehnica pentru o viata.” Grupul Bosch cuprinde Robert Bosch GmbH si cele aproape 440 de filiale si companii regionale din aproximativ 60 de tari. Prin includerea partenerilor comerciali si de service, reteaua globala de productie si vanzari Bosch acopera aproape toate tarile din lume. Baza pentru viitoarea crestere a companiei este puterea sa inovatoare. Compania Bosch are aproape 69.500 de angajati in cercetare si dezvoltare, in cele aproximativ 125 locatii din lume.

Compania a fost infiintata in 1886 la Stuttgart de catre Robert Bosch (1861-1942), sub denumirea „Atelier de mecanica fina si inginerie electrica”. Structura speciala a actionariatului Robert Bosch GmbH asigura libertatea antreprenoriala a grupului Bosch, permitand companiei sa planifice pe termen lung si sa faca investitii semnificative pentru asigurarea viitorului sau. 92 de procente din actiunile Robert Bosch GmbH sunt detinute de fundatia caritabila Robert Bosch Stiftung GmbH. Majoritatea drepturilor de vot sunt detinute de Robert Bosch Industrietreuhand KG, un trust industrial. Functiile de conducere antreprenoriala ale grupului sunt indeplinite de acest trust. Restul de actiuni sunt detinute de familia Bosch si de Robert Bosch GmbH.

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Graba mare la termoizolarea blocurilor Graba mare la termoizolarea blocurilor
Culmea crizei la chinezi: cine cumpara un apartament primeste un BMW gratis Culmea crizei la chinezi: cine cumpara un apartament primeste un BMW gratis
Cati bani mai trebuie investiti intr-o casa la rosu - 22 martie 2010 Cati bani mai trebuie investiti intr-o casa la rosu - 22 martie 2010
Alege atent si monteaza \'ca la carte\' ferestrele termoizolante! Alege atent si monteaza \'ca la carte\' ferestrele termoizolante!
Forever Pipe investeste 4,5 mil. euro intr-un nou material termoizolant Forever Pipe investeste 4,5 mil. euro intr-un nou material termoizolant
Simptomele crizei imobiliare americane apar si in Romania Simptomele crizei imobiliare americane apar si in Romania

Vezi mai multe articole