In anii '90 mobila se vindea ca pasta de dinti, acum clientul este mai exigent

28 februarie, 2011

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Piata mobilei va fi printre ultimele domenii la iesirea din criza
 
Anul acesta nu va fi unul de crestere pentru vanzarile de mobila
 
Piata de mobila nu va avea parte in acest an de o revenire, tendintele ei fiind in continuare de scadere, pentru un sector economic ce se va afla printre ultimele care vor reusi sa depaseasca efectele crizei, este de parere Dan Sucu. "Mobila este prima care intra in recesiune si ultima care iese", a declarat, intr-un seminar, proprietarul Mobexpert, cea mai mare companie de mobila din Romania.
Acesta a mai spus ca se asteapta ca in urmatorii 2-3 ani sa isi faca aparitia pe piata o companie puternica de discounturi, dar si sa apara firme specializate pe anumite segmente de nisa. Printre cei mai mari retaileri de mobila de pe piata romaneasca se numara Mobexpert, IKEA, Elvila, kika, Neoset sau Lemet.
 
La mijlocul anilor '90 clientul nu avea prioritate
 
Potrivit proprietarului Mobexpert, situatia actuala a pietei de mobila din Romania s-a schimbat fata de cea din momentul in care a intrat pe piata.
Comparativ cu mijlocul anilor '90, atentia jucatorilor de profil nu mai poate fi focalizata pe productie, ci pe nevoile clientului, care a devenit dupa criza mult mai exigent, este de parere Dan Sucu. "Pe vremea aceea nu clientul trebuia sa aiba prioritate. Nu aveam nevoie de baze de date, informatii, vindeai mobila ca pe pasta de dinti. In clipa de fata piata este cea care hotaraste", a explicat acesta.
Dan Sucu a adaugat ca in Romania clientii au o fidelitate relativ scazuta fata de branduri, iar in conditiile disparitiei majoritatii celor vechi, consumatorii cauta in permanenta produsele noi, care castiga foarte repede cota de piata.
 
Mobexpert spera sa nu piarda din cifra de afaceri
 
In ceea ce priveste Mobexpert Sucu spera ca nu va fi inregistrata o scadere a afacerilor in acest an. "Personal, sper ca nu voi pierde din cifra de afaceri, pentru ca avem foarte multe proiecte noi, care sa ne aduca ceva", a spus omul de afaceri.
Seful Mobexpert a mai spus ca nu mai poate preciza exact care va fi evolutia companiei sale pe termen lung. Sucu a spus ca si-a pierdut "exercitiul de a privi lucid", ultimele prognoze dovedindu-se gresite, dupa aparitia crizei. Astfel, unele capacitati de productie pentru care au fost realizate investitii in ultimii ani lucreaza in prezent la o capacitate redusa, iar proiectul de expansiune a fost oprit, 2010 fiind anul in care grupul nu a mai construit nimic, conform sursei citate. Dan Sucu a lansat afacerea Mobexpert in 1993, iar in prezent grupul opereaza o retea de peste 30 de magazine si hipermagazine in regiune, dar si noua fabrici.
 
Proprietarul Mobexpert a recunoscut ca a avut oferte de a ceda afacerea, insa a preferat sa pastreze controlul propriilor bani. "Ma simt mai in siguranta conducand o activitate care imi apartine decat sa primesc o suma de bani pe care sa-i administrez in domenii pe care nu le cunosc. Nu se pune problema sa iei niste bani si sa-i pui in banca, la 50 de ani. Ajungi sa lucrezi la fel si stresul poate ca este mai mare. Eu sunt in cea mai favorabila situatie posibila, sa lucrez in domeniul care imi place", a mai spus Dan Sucu.
 
Sursa: Curierul national

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Asigurarea locuintelor, din nou obligatorie Asigurarea locuintelor, din nou obligatorie
ECDL testeaza la Veranda Mall competentele digitale ale tinerilor ECDL testeaza la Veranda Mall competentele digitale ale tinerilor
Plata portarului de bloc este obligatorie pentru toti locatarii Plata portarului de bloc este obligatorie pentru toti locatarii
Caldura: Scumpire sub 15% Caldura: Scumpire sub 15%
Asigurare obligatorie Asigurare obligatorie
Cererea de credite imobiliare a scazut semnificativ, in prag de integrare Cererea de credite imobiliare a scazut semnificativ, in prag de integrare

Vezi mai multe articole