Romanii se orienteaza spre incorporabilele de bucatarie

16 iulie, 2007

comenteaza trimite unui prieten printeaza

Obiectele electrocasnice incorporate in mobila vor ...
Acest segment reprezinta doar 6% din totalul pietei de electrocasnice, in timp ce in alte tari europene ajunge si la 60%
Piata echipamentelor electrocasnice a inregistrat in ultima vreme o stagnare a vanzarilor, singurul segment care a urmat un trend ascendent constant fiind cel al produselor incorporabile. In ultimii ani, rata de crestere s-a situat intre 10 si 15 puncte procentuale, estimarile din domeniu apreciind ca dezvoltarea va continua.  
"Avand in vedere ca dintre echipamentele electrocasnice, cele incorporabile sunt singurele care au inregistrat o evolutie pozitiva de la an la an de aproximativ 10-15%, apreciez ca este o piata foarte dinamica, aflata intr-un ritm constant de dezvoltare", a declarat, pentru "Adevarul", Valeriu Cobaschi, director general Franke Romania, lider pe piata romaneasca de profil.
Piata de incorporabile din tara noastra atinge in prezent valoarea de aproximativ 30 milioane de euro, singura companie care comercializeaza exclusiv acest gen de produse fiind Franke Romania. Pentru ceilalti jucatori de pe piata - in speta Electrolux, Arctic, Bosch sau Whirpool - incorporabilele reprezinta doar o parte a activitatii de vanzari electrocasnice. In aceste conditii, piata de profil locala se afla cu mult in urma valorilor din alte tari europene, insa urmeaza trendul similar inregistrat in urma cu cativa ani si de catre acestea.
"Aceste echipamente reprezinta aproximativ 6% din totalul pietei de electrocasnice. In alte tari ale Uniunii Europene, procentul detinut de echipamentele incorporabile de bucatarie este de aproximativ 60% din totalul pietei de electrocasnice, care include si asa-numitele produse albe", a precizat Cobaschi.
12% din vanzarile de aparate de gatit
Cu mult in urma mediei europene suntem si atunci cand vine vorba despre ponderea acestor produse in totalul echipamentelor pentru gatit. Potrivit lui Radu Ilie, manager in cadrul companiei Electrolux si responsabil pentru produse incorporabile, "in timp ce in Romania, echipamentele de acest tip reprezinta 12% din vanzarile de aparate de gatit, in tarile Europei Centrale si de Est (fostele tari comuniste), proportia echipamentelor incorporabile este de 25-30%.
"In tarile vestice proportia este si mai mare, respectiv 35-40%, mergand chiar si pana la 70-80%", a precizat Ilie. In opinia sa, Romania reprezinta inca o piata in formare.
"In ciuda faptului ca s-a atins un prag de saturatie in privinta achizitionarii obiectelor electrocasnice, gusturile consumatorilor sunt inca supuse educatiei, fiind o consecinta a tendintelor europene", a apreciat Ilie.
Produse pentru segmentul mediu-inalt si inalt
Cresterea acestui segment se datoreaza in mare masura exploziei sectorului imobiliar, dublata de o schimbare de mentalitate a romanilor in ceea ce priveste calitatea produselor pentru care opteaza. "In primul rand, aceasta piata este influentata de cresterea sectorului de real estate. Punerea in folosinta de locuinte noi, cu spatii de bucatarie deschise, obliga la un design mai deosebit, la mai mare accesibilitate in sensul pozitionarii echipamentelor de bucatarie. In plus, pe masura sporirii nivelului de trai, se intensifica fenomenul schimbarii echipamentelor dintr-o bucatarie", considera Cobaschi. Fiind produse care se adreseaza cu precadere segmentului mediu-inalt si inalt, vanzarile directe ale companiei Franke catre clientii persoane fizice este destul de scazut. Cea mai mare parte a produselor se vand prin intermediul producatorilor si importatorilor de mobilier, al magazinelor exclusiv Franke, magazine specializate in vanzarea de electrocasnice, hipermarketuri si centre de tip do-it-yourself. Potrivit datelor furnizate, cifra de afaceri a crescut constant de la an la an cu 10 procente, fapt ce a demonstrat ca produsele incep sa fie tot mai apreciate de consumatori.
La finele anului trecut, compania a inregistrat o cifra de afaceri de aproximativ 11 milioane de euro, pentru primele sase luni ale anului in curs avansul fata de perioada similara din 2006 fiind de 15%. Franke Romania detine in prezent 25 de showroomuri in 23 de orase importante din tara.
La Electrolux, vanzarile au crescut cu 70%
Ascensiunea vanzarilor pe acest segment se resimte foarte bine si la nivelul companiei Electrolux, care vinde toata gama de electrocasnice. In fapt, in total vanzari, aceasta activitate a fost cea mai productiva. "Cel mai dinamic segment este cel al produselor incorporabile, cu o crestere de 70% in 2006 fata de anul 2005. Estimam o crestere substantiala si pentru anul in curs", a precizat Ilie. Acesta pune evolutia pozitiva pe seama preocuparii consumatorilor pentru designul interior, dar si pe diversificarea obiceiurilor de gatit, si prin urmare pe nevoia de "improspatare" a echipamentelor de gatit mai performante. In ceea ce priveste evolutia viitoare, estimarile indica o rata de crestere similara cu cea inregistrata pana in prezent. "Se va trece intr-o masura mai mare la obiecte electrocasnice incorporabile, pentru ca si in Romania se merge din ce in ce mai mult pe «open-space»", spune managerul Electrolux.
Echipamentele incorporabile sunt singurele care au inregistrat o evolutie pozitiva de la an la an de aproximativ 10-15%, ritm care se va mentine si pe viitor
Valeriu Cobaschi
director general Franke Romania
In Romania, produsele de acest tip reprezinta 12% din vanzarile de aparate de gatit, in timp ce in tarile Europei Centrale si de Est, ajunge la 25-30%
Radu Ilie
manager incorporabile Electrolux
 
Sursa: Adevarul

Adauga un comentariu


Comentarii

Nu exista comentarii.

Alte articole

Maraton expozitional de constructii, mediu, energie, ambientari si amenajari peisagistice, intre 8 si 11 martie, la ROMEXPO Maraton expozitional de constructii, mediu, energie, ambientari si amenajari peisagistice, intre 8 si 11 martie, la ROMEXPO
Cum se va aplica programul Cum se va aplica programul "Prima casa" pentru tineri - 22 Mai 2009
Pentru 2 euro mp, afli pe unde pierzi caldura din casa Pentru 2 euro mp, afli pe unde pierzi caldura din casa
Un consultant imobiliar bun castiga 10.000 de euro pe luna Un consultant imobiliar bun castiga 10.000 de euro pe luna
Locuintele ANL, cumparate de tineri Locuintele ANL, cumparate de tineri
Sedii gratis pentru afaceri noi Sedii gratis pentru afaceri noi

Vezi mai multe articole